در راستای طرح تحول و نوآوری؛

تعریف ماموریت پاسخگویی اجتماعی در آموزش علوم پزشكی برای دانشگاهها

تعریف ماموریت پاسخگویی اجتماعی در آموزش علوم پزشكی برای دانشگاهها كنكوری: ماموریت های جدید توسعه دانش در رابطه با آموزش پزشكی با رویكرد ویژه به پاسخگویی اجتماعی در آموزش علوم پزشكی و توسعه همگرایی بین علوم پایه پزشكی به دانشگاه ها داده شد.


به گزارش كنكوری به نقل از وزارت بهداشت، دكتر امیر احمد اخوان مشاور اجرایی معاون آموزشی وزارت بهداشت با حضور در نشست هم اندیشی معاونین و مدیران آموزشی دانشگاهها و دانشكده های علوم پزشكی كلان منطقه ۳ كشور از واسپاری ماموریت ویژه جدید شامل توسعه دانش در رابطه با آموزش پزشكی به كلان منطقه ۳ آمایشی اطلاع داد. مشاور اجرایی معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاكید بر اینكه ماموریت گرایی دانشگاه ها امری اساسی است، اضافه كرد: ماموریت های ویژه دانشگاه های كلان منطقه آمایشی سه شامل توسعه آموزش های مهارتی نظام سلامت (نیروهای حد واسط)، توسعه الگوهای خصوصی سازی در آموزش عالی سلامت، توسعه داروسازی سنتی و توسعه دانش زیست فناوری كاربردی است. وی ادامه داد: اخیرا ماموریت های جدید شامل توسعه دانش در رابطه با آموزش پزشكی با رویكرد ویژه به پاسخگویی اجتماعی در آموزش علوم پزشكی و توسعه همگرایی بین علوم پایه پزشكی است كه به ماموریت های دانشگاه اضافه شده است. اخوان به ارتباط سطوح برنامه های تحول با تكالیف بالادستی و تبیین برنامه اقدامات راهبردی كلان منطقه آمایشی ۳ پرداخت و خواهان اجرای ماموریت های ویژه واسپاری شده به این كلان منطقه با استفاده از همكاری و تعامل فعال دانشگاه های علوم پزشكی منطقه شد. وی بر استفاده از ظرفیت های قانون بودجه سال ۱۳۹۷ كل كشور به منظور تامین و یا به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی و كارگاهی موردنیاز و تكمیل پروژه های ناتمام آموزشی تاكید و خواهان طرح و تصویب مبحث در هیات امناء هر دانشگاه/ دانشكده شد. دكتر سیامك واحدی رئیس دانشگاه علوم پزشكی كردستان در این نشست بر لزوم تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشكی تصریح كرد و اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشكی كردستان به آموزش بعنوان یك ركن اساسی توجه می گردد و برنامه ها طوری طراحی و اجرا می شوند كه تمامی فعالیت ها از مسیر آموزش مبتنی بر پژوهش بگذرد. وی ادامه داد: در این صورت كل فعالیت های دانشگاهی حالت هم افزایی داشته و زمینه ارتقاء سطح سلامت مردم را فراهم می سازد. رئیس دانشگاه علوم پزشكی كردستان با اشاره به اینكه هوش مصنوعی، دانش الكترونیك و مكانیزاسیون از نیازمندی های اصلی پزشكی مدرن است، افزود: طراحی سامانه ها، ارزشیابی و اعتبارسنجی، پاسخگو بودن، فضاهای آموزشی، اعضای هیئت علمی، نقل و انتقالات و حركت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم از مهمترین مباحث آموزش علوم پزشكی است كه باید برای آنها برنامه ریزی و سیاستگذاری صورت گیرد. جلسه هم اندیشی دانشگاه های علوم پزشكی كلان منطقه ۳ كشور با حضور دكتر اخوان مشاور اجرایی معاونت آموزشی و معاونین و مدیران دانشگاههای علوم پزشكی كردستان، كرمانشاه، همدان، ایلام و دانشكده علوم پزشكی اسد آباد به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی كردستان برگزار گردید.

1397/09/05
21:06:49
5.0 / 5
4548
تگهای خبر: آموزش , پزشكی , پژوهش , دانشكده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور