فعالیت خانه ریاضیات اصفهان از سر گرفته شد

فعالیت خانه ریاضیات اصفهان از سر گرفته شد كنكوری: اصفهان - فعالیت خانه ریاضیات اصفهان كه مهر امسال به علت تامین نشدن بودجه، متوقف شده بود با پرداخت بخشی از هزینه های مالی از جانب شهرداری، از سر گرفته شد.


به گزارش كنكوری به نقل از ایرنا، خانه ریاضیات اصفهان، بعنوان اولین خانه ریاضیات ایران و جهان در سال 1377 شروع به كار كرد. این مركز بعنوان واحدی غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری اصفهان و با هدف آماده سازی نوجوانان و جوانان برای تحقق اهداف فرهنگی آموزشی، ارتقای كیفیت آموزش ریاضی و بهبود روش ها و پژوهش­های علمی كاربردی جهت ارتقای دانش ریاضی فعالیت می كند.
مدیر خانه ریاضیات اصفهان روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح كرد: مهر امسال با عنایت به افزایش هزینه ها و پرداخت نشدن كمك های مالی از جانب شهرداری، ناچار به لغو كردن همه برنامه ها شدیم اما با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت شهردار اصفهان، بخشی از بودجه مورد نیاز پرداخت گردید.
فروزان خرد پژوه با اشاره به اینكه فعالیت های خانه ریاضیات اصفهان از این هفته از سر گرفته شده است، اضافه كرد: شهرداری اصفهان متعهد به حمایت مالی از این مركز است و بودجه امسال یك میلیارد و 250 میلیون ریال در نظر گرفته شده بود كه در 6 ماه نخست سال هیچ رقمی از آن پرداخت نشد.
وی با اشاره به اینكه مسائلی مانند مشكلات مالی و كاهش درآمدها همچون دلایل پرداخت نشدن هزینه هاست، اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته توسط شهردار اصفهان كه رئیس هیات امنای خانه ریاضیات اصفهان است، مقرر شد این بودجه تامین گردد و بخشی از آن پرداخت گردید.
خردپژوه افزود: شهردار همینطور برای پیگیری و تشكیل جلسه هایی به منظور جذب حمایت های مالی از خانه ریاضیات اصفهان توسط برخی صنایع و نهادهای مختلف قول مساعد داده است.
وی با تاكید بر اینكه خانه ریاضیات اصفهان، بخشی از نیروهای انسانی نخبه و متخصص كه جذب صنایع و ارگان های مختلف می شوند را آموزش می دهد، اظهار داشت: لازم است ساز و كارهایی به منظور جذب حمایت های مالی از جانب این مراكز از نهادهای فرهنگی و آموزشی مانند خانه ریاضیات اصفهان و به صورت طرح های تشویقی، در نظر گرفته شود.
به گفته وی در بعضی كشورها، كمكی كه صنایع و مراكز مختلف از نهادهای فرهنگی و آموزشی مانند خانه ریاضیات می كنند بعنوان بخشی از مالیات آنها تلقی می گردد و می توان چنین روشی را هم در كشورمان اجرا كرد.
سالانه حدود پنج هزار دانش آموز، دانشجو، معلم و استاد دانشگاه زیر پوشش برنامه ها و دوره های مختلف خانه ریاضیات اصفهان قرار می گیرند.
از جمله برنامه های خانه ریاضیات اصفهان می توان به برگزاری مسابقات استانی، كشوری و بین المللی مانند تورنمنت شهرها و ریاضیات كانگورو، سمینارهای علمی و دوره های آموزشی با حضور اساتید داخلی و بین المللی اشاره نمود.
نخستین خانه ریاضیات كشور در سال 1377 در اصفهان تشكیل شد و به دنبال آن، 35 خانه ریاضیات در سراسر كشور تولید شدند.
3011 / 6022


1397/08/06
14:47:55
5.0 / 5
4918
تگهای خبر: آموزش , استاد , پژوهش , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور