پایان مسابقات استانی قرآن دانش آموزان پسر در مه ولات

اخلاق قرآنی، دینداری و تدین دانش آموزان آینده كشور را تضمین می نماید

اخلاق قرآنی، دینداری و تدین دانش آموزان آینده كشور را تضمین می نماید كنكوری: تربت حیدریه- مدیركل آموزش وپروش خراسان رضوی اظهار داشت: برپایه سند تحول بنیادین؛ بنیادی ترین نوع تربیت دانش آموزان؛ تربیت دینی؛ اخلاقی و عبادی است وهرچه تلاش نماییم برای نهادینه كردن اخلاق قرآنی ؛دینمداری و تدین در میان دانش آموزان؛ بطور قطع آینده كشور را تضمین و تامین كرده ایم.


با حضور مدیركل آموزش وپروش خراسان رضوی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر 16 شهرستان خراسان رضوی روز جمعه طی مراسمی با معرفی نفرات برتر در مه ولات به پایان رسید.
مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی درحاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات استانی قرآن؛عترت ونماز درناحیه یك مشهد؛فریمان ومه ولات برگزار گردید كه دربین این دانش آموزان تعداد 90 نفربرگزیده استان در مسابقات كشوری قرآن؛عترت و نماز شركت خواهند كرد و میزبانی این مسابقات كشوری در مشهدالرضا(ع) خواهد بود.
قاسم علی خدابنده ضمن تشكر از خانواده هایی كه فرزندان خویش را به سمت وسوی قرآن كریم سوق می دهند اضافه كرد: در سی وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت ونماز قریب به یك میلیون دانش آموز در سطح آموزشگاه های استان داشتیم كه 300هزار نفر در این مسابقات در مرحله آموزشگاهی رتبه كسب كرددند و به مرحله ناحیه و استان راه پیدا كردند و باتوجه به برگزاری مسابقات استانی در ناحیه یك مشهد، شهرستان های مه ولات و فریمان 800نفر برگزیده خواهند شد.
وی بااشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای برگزیدگان مسابقات استانی خاطرنشان كرد: 90نفر از استان خراسان رضوی در مسابقات كشوری قرآن؛عترت ونماز شركت خواهند كرد كه میزبانی این مسابقات كشوری در مشهدالرضا(ع) خواهد بود.
خدابنده اظهار داشت: استان خراسان رضوی طی پنج سال قبل رتبه برتر مسابقات كشوری را كسب كرده بنابراین امیدواریم امسال همچون سال های گذشته؛ این استان مقام برتر راكسب نماید.
مدیركل آموزش وپرورش خراسان رضوی تصریح كرد: وجود مضجع نورانی امام رضا(ع) دراین استان؛ یك فضای متدین؛ دیندار و قرآنی باشد و آموزش وپرورش منشا و خاستگاه فعالیت های دینی ومذهبی است.
وی اضافه كرد: برپایه سند تحول بنیادین؛ بنیادی ترین نوع تربیت دانش آموزان؛ تربیت دینی؛ اخلاقی و عبادی است وهرچه تلاش نماییم برای نهادینه كردن اخلاق قرآنی ؛دینمداری و تدین در میان دانش آموزان؛ بطور قطع آینده كشور را تضمین و تامین كرده ایم.
خدابنده اظهار نمود: اگر درساحت تربیت قرآنی بتوانیم توفیقاتی كسب نماییم بطور قطع در میان دیگر ساحت ها به نتایج خوبی خواهیم رسید.
وی اضافه كرد: باید بپذیریم اگر رویكرد ما یك رویكرد قرآنی باشد نسل جدید ما از صدمه ها وناهنجاریهای اجتماعی در امان خواهد بود وبه همین دلیل یكی از مهمترین اولویت و برنامه های ما توسعه فرهنگ قرآن؛عترت ونماز است واین یك اقدام بنیادی وفرهنگی است و در همین راستا توجه ویژه به دارالقرآن ها؛ اردوگاه ها و تولید محوریت و كانون فرهنگی در سطح استان از اولویت های كاری ما خواهد بود.
وی تصریح كرد: توجه به فرهنگ عفاف وحجاب، ایثار وشهادت از دیگر برنامه هایی است كه به یك جو فرهنگی سالم برای همه دانش آموزان استان رضوی كمك می نماید.
رییس آموزش وپرورش شهرستان مه ولات هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است تا دانش آموزان قدر نعمت قرآن، عترت و نماز را در سنین نوجوانی و جوانی بدانند و راه حقیقی را در این مسیر طی كنند.
مهدی جعفری مقدم شكرگزاری واقعی از این نعمت را بكارگیری مفاهیم دینی و قرآنی در زندگی و در مسیر سلامت معنوی فردی و اجتماعی توصیف كرد و اظهار داشت: با عنایت به اینكه محور تحول در جوامع نیروی انسانی است و وظیفه ماست تا سلامت این نیروی معنوی را در جامعه فراهم نماییم.
وی با اشاره به برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر 16 شهرستان خراسان رضوی اظهاركرد: مسابقات در 10 رشته شامل قرائت؛ ترتیل؛ حفظ؛حفظ ویژه ؛نهج البلاغه ؛اذان؛ صحیح خوانی نماز ؛مفاهیم قرآن كریم ؛ صحیفه سجادیه و با حضور داوران استانی برگزار گردید.
جعفری مقدم اضافه كرد: شركت كنندگان در این مسابقات از شهرستان های مه ولات؛ احمد آباد؛ سرولایت؛ باخرز؛جلگه رخ؛ خوشاب؛ داورزن؛ درگز؛رشتخوار؛ زاوه؛ صالح آباد؛ كلات؛كدكن؛ كوه سرخ؛ میان جلگه و نوخندان) با جمعیت 320 دانش آموز پسر متوسطه دوره اول و دوم امروز به كار خود خاتمه داد.
وی اضافه كرد: مسابقات قرآنی در استان خراسان رضوی به سه گروه تقسیم شده است كه گروه اول در ناحیه یك مشهد؛ گروه دوم در شهرستان فریمان و گروه سوم با مشاركت 16شهرستان استان خراسان رضوی به مدت دو روز در مه ولات برگزار گردید.
شهرستان مه ولات 9هزار دانش آموز دارد كه در 112مدرسه كه 750 دانش آموزآن در 12 مدرسه شبانه روزی مشغول به تحصیل هستند.
مه ولات برای عرضه خدمات فرهنگی به دانش آموزان دو اردوگاه، دو دارالقرآن و دو كانون فرهنگی تربیتی دراختیار دارد.
لازم به ذكر است بعد از اختتامیه مسابقات قرآن؛عترت ونماز مدیر كل آموزش وپرورش ودیگر مسئولین از مجتمع تفریحی اقامتی فرهنگیان بازدید به عمل آورد ودر روند اجرا وبرنامه های آن قرار گرفت.
فیض آباد، مركز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 كیلومتری مشهد قرار دارد.
9878/1744


1397/02/08
13:11:35
5.0 / 5
4719
تگهای خبر: آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور