پیامک های تبلیغاتی مؤسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج به مقصد نمی رسند
به گزارش کنکوری، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: پیامک های تبلیغاتی مؤسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج، دیگر به مقصد نخواهند رسید.
باشگاه خبرنگاران جوان - طبق اعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم؛ باتوجه به توافق انجام شده بین سازمان امور دانشجویان و اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ، سامانه برخط استعلام صلاحیت مؤسسات مجاز برای ارسال تبلیغات به زودی راه اندازی خواهد شد و به این ترتیب، پیامک های تبلیغاتی مؤسسات بدون مجوز به مقصد نخواهند رسید.
عبدالحمید علیزاده؛ مدیر کل بورس و رئیس کارگروه نظارت بر تأسیس و فعالیت مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور در دیدار با علی قهرشی، معاون اداره تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سازمان امور دانشجویان برگزار گردید، گفت: همکاری اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ در چند ماه اخیر برای پیشگیری از تبلیغات مؤسسات بدون مجوز اعزام دانشجو به خارج از کشور، به افزایش مراجعات اشخاص حقیقی و حقوقی برای گرفتن مجوز فعالیت به کارگروه منجر شده و همینطور با نرسیدن پیامک های تبلیغاتی به مقصد، از فریب دادن جامعه توسط این مؤسسات بدون مجوز جلوگیری شده است.
رئیس کارگروه نظارت ضمن قدردانی از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: انعقاد تفاهم نامه دوجانبه بین اداره کل بورس و اعزام دانشجویان و اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی، و حتی گسترش این تفاهم به نهاد های دیگر مانند وزارت کار و وزارت میراث فرهنگی، اقداماتی مکمل است که می تواند به هم افزایی در مواجهه با فعالیت مؤسسات بدون مجوز کمک نماید.
مدیر کل بورس با اشاره به دیدار های مقامات دو اداره در اوایل سال جاری، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل تبلیغات همچون نهاد هایی هستند که با درک اهمیت این حوزه، اقدامات مؤثری برای مسدود کردن دسترسی مؤسسات به سیستم ارسال پیامک ها و فضا های تبلیغاتی انجام داده اند. در ادامه این راه، ما کاملا آماده هستیم با تولید محتوا و برنامه های تخصصی، کیفیت خدمات رسانی و وظایف خودرا بهبود بخشیم و به جامعه کمک نماییم.
قهرشی در این جلسه تاکید کرد: اقدام های اداره کل بورس و کارگروه نظارت در شناسایی و معرفی مؤسسات غیرمجاز، این نهاد را به پیشتازی در مواجهه با مؤسسات بدون مجوز تبدیل نموده است. به همین دلیل، نخستین دیدار و هم اندیشی برای توسعه همکاریهای بین نهادی، با مدیر کل بورس انجام شد.
معاون اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی اضافه کرد: فرصت های خوبی در عرصه فضای مجازی برای مواجهه با مؤسسات بدون مجوز وجود دارد. در این راستا، حوزه رصد فعالیت مؤسسات را گسترش داده و سامانه هوشمند Adsiran را طراحی نموده ایم. همینطور درنظر داریم سامانه برخط استعلام مجاز یا بدون مجوز بودن مؤسسات را برای کانون های تبلیغاتی راه اندازی نماییم. این کارها به ما کمک می نماید تا پیامک های تبلیغاتی مؤسسات بدون مجوز به مقصد نرسند و از فریب جامعه جلوگیری شود.
قهرشی با استقبال از پیشنهاد های علیزاده، آمادگی خودرا جهت بررسی تفاهم نامه پیشنهادی اعلام نمود و از انتشار محتوا های تولید شده توسط سازمان و کارگروه نظارت در رسانه های جمعی و فضای مجازی آگاهی داد.
حرف آخر اینکه باشگاه خبرنگاران جوان - طبق اعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم؛ با عنایت به توافق انجام شده بین سازمان امور دانشجویان و اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ، سامانه برخط استعلام صلاحیت موسسات مجاز برای ارسال تبلیغات به زودی راه اندازی خواهد شد و به این ترتیب، پیامک های تبلیغاتی موسسات بدون مجوز به مقصد نخواهند رسید.
عبدالحمید علیزاده؛ مدیر کل بورس و رییس کارگروه نظارت بر تأسیس و فعالیت موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور در دیدار با علی قهرشی، معاون اداره تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سازمان امور دانشجویان برگزار گردید، اظهار داشت: همکاری اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ در چند ماه اخیر برای جلوگیری از تبلیغات موسسات بدون مجوز اعزام دانشجو به خارج از کشور، به افزایش مراجعات اشخاص حقیقی و حقوقی برای گرفتن مجوز فعالیت به کارگروه منتج شده و همین طور با نرسیدن پیامک های تبلیغاتی به مقصد، از فریب دادن جامعه توسط این موسسات بدون مجوز جلوگیری شده است.
رییس کارگروه نظارت ضمن تقدیر از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: انعقاد تفاهم نامه دوجانبه بین اداره کل بورس و اعزام دانشجویان و اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی، و حتی گسترش این تفاهم به نهاد های دیگر مانند وزارت کار و وزارت میراث فرهنگی، اقداماتی مکمل است که می تواند به هم افزایی در برخورد با فعالیت موسسات بدون مجوز کمک کند.
مدیر کل بورس ضمن اشاره به دیدار های مقامات دو اداره در اوایل امسال، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل تبلیغات همچون نهاد هایی هستند که با درک اهمیت این حوزه، اقدامات مؤثری برای مسدود کردن دسترسی موسسات به سیستم ارسال پیامک ها و فضا های تبلیغاتی انجام داده اند. در این راستا، حوزه رصد فعالیت موسسات را گسترش داده و سامانه هوشمند Adsiran را طراحی نموده ایم.
منبع: konkoorist.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان کنکوری در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب کنکوری
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳