ارتقاء نرم افزار در کلاس های درس برنامه راهبری وزارت آموزش و پرورش است
کنکوری: به گزارش کنکوری، وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که تغییر و تحول در چیدمان کلاس درس جزو برنامه ها است اظهار داشت: ارتقاء نرم افزار در کلاس درس یکی از راهبردهای ما است که در شهر قدس هم به شکل کامل در حال انجام می باشد که بنا داریم با حضور رئیس جمهور در این شهر افتتاحیه بزرگی برگزار نماییم.
به گزارش کنکوری به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی امروز دوشنبه در جمع مدیران روابط عمومی دستگاههای دولتی با حضور رئیس و اعضای شورای اطلاع رسانی دولت با تأکید بر این که کنشگر اصلی در کلاس درس باید دانش آموز باشد اضافه کرد: تغییر و تحول در چیدمان کلاس درس از دیگر برنامه های وزرات آموزش وپرورش است.
وی با اشاره به اینکه آموزش وپرورش بزرگ ترین رسانه زنده دولت و حاکمیت است، اظهار داشت: هیچ دستگاهی پیدا نمی شود که روزانه قدرت ایجاد ارتباط و انتقال پیام برای۴۰ میلیون مخاطب را داشته باشد، آموزش وپرورش بزرگ ترین رسانه زنده دولت و حاکمیت است.
وی اظهار داشت: اگر مجموعه ای در این بخش قدرتمند باشد، تمامی بخش ها هم از آن تأثیر می گیرد در عین حال ضعف این حوزه اثرات منفی و جبران ناپذیری خواهد داشت.
وی با تکیه بر اینکه آموزش وپرورش باید شریک راهبردی شورای اطلاع رسانی دولت باشد، اضافه کرد: آموزش وپرورش هم به شکل مستقیم و واقعی و هم به شکل مجازی می تواند در انتقال اطلاعات و اخبار مؤثر باشد، شبکه شاد به شکل مویرگی تا دل روستاها می رود ازاین رو میتوان با تشکیل و تدوین یک رسانه مناسب به انتشار اخبار پرداخت.
کاظمی با تکیه بر اینکه آموزش وپرورش را باید متفاوت از سایر دستگاه ها دید، بیان نمود: از آنجائیکه جامعه مخاطبان این دستگاه، گسترده و عظیم هستند لازم است با افزایش رضایتمندی از این ظرفیت در جهت انتشار اخبار امیدبخش بهره گرفت.
کاظمی در ادامه با تکیه بر اینکه مبحث توسعه عدالت آموزشی که مورد تاکید رئیس جمهور است با ۲ رویکرد درحال پیگیری است، اضافه کرد: رویکرد توسعه فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی به آموزش همچون آنها هستند، مسیر اول زیر ساخت مسیر دوم است، مسیر اول محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی است که در این محور چند کار انجام شده است، نظام مسایل فضا و تجهیزات به تفکیک استان و منطقه استخراج و در ۶ بخش دسته بندی شده است که شامل مدارس کانکسی، سنگی، مدارس با تراکم بالای ۳۵ نفر و چهارم پروژه های نیمه تمام، مناطقی که سرانه آموزشی زیر سه متر دارند و مناطقی که فضاهای آموزشی آنها زیر میانگین فضاهای آموزشی کشور است.
وی اضافه کرد: این برش در استان و در سطح منطقه هم دیده شده است، به عبارتی اطلس وضع موجود و ظرفیتهای منطقه، گروههای جهادی هم مشخص شدند. بیشتر از ۵ هزار تیم برای انجام پروژه ها مشخص شده اند. همینطور یک اتاق رصد به شکل لحظه ای مسیر عملیات را رصد و کنترل می کند.
کاظمی با اشاره به اینکه استانداران پای کار این نهضت هستند، اظهار داشت: الگوی عملی برای این مهم هم ترسیم شده است، در همین جهت تفاهم نامه ای با سردار سلامی برای ساخت ۷ هزار مدرسه و برچیدن هزار مدرسه سنگی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه ها منعقد شده است.
وی با تکیه بر اینکه وزارت خانه های دیگر هم پای این کار هستند، اظهار داشت: خیرین در این زمینه مشارکت وسیعی دارند، مستندانی هم در این زمینه درحال تدوین است تا برای مخاطبین و جامعه هدف گزارش مبسوطی عرضه دهیم.
کاظمی خاطرنشان کرد: بنا داریم در هفته دولت دستاوردهای این ابر پروژه را برای مردم گزارش دهیم و این افق دید آموزش وپرورش است.
وزیر آموزش وپرورش در ادامه با اشاره به اینکه توسعه عدالت در کیفیت بیشتر از فضا اثربخش است، اظهار داشت: ما هم مانند رئیس جمهور معتقدیم که می توانیم بدون پول و امکانات با اتکا و ابتنا بر مشارکت مردم و ایجاد باور قلبی به این نهضت، کیفیت آموزشی مدارس دولتی را افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: ازاین رو مسیری طراحی کردیم که ۲ معاونت ابتدایی و متوسطه به شکل مستمر درحال توانمندسازی معلمان و مدیران با هدف کیفیت بخشی آموزشی هستند.
به گفته کاظمی؛ زمانی تحول در مدرسه اتفاق می افتد که مدیر، قدرت ترسیم وضعیت موجود، وضع مطلوب، برنامه ریزی و ظرفیت شناسی پیرامون مدرسه و مهارت های تعاملی را داشته باشد.
کاظمی با اشاره به تاکید دکتر پزشکیان بر ایجاد تحول در کلاس و برنامه درسی، خاطرنشان کرد: مقرر شد در این عرصه، مهارت های دانش آموزی معلمان را در حوزه درس تخصصی افزایش دهیم، همینطور آشنایی با روش های یادگیری و یاددهی فعال بطوریکه دانش آموز فعال و معلم راهبر شود در دست انجام است.
منبع: كنكوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان کنکوری در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب کنکوری
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵