کمک 11 و نیم میلیون دلاری ناسا برای طراحی هواپیماهای نسل آینده

کمک 11 و نیم میلیون دلاری ناسا برای طراحی هواپیماهای نسل آینده به گزارش کنکوری، ناسا به دنبال توسعه نسل جدیدی از هواپیماهای تجاری کم آلاینده است که سفرهای کارآمدتر و پایدارتر را عرضه کنند.


به گزارش کنکوری به نقل از ایسنا، ناسا به دنبال توسعه نسل جدیدی از هواپیماهای تجاری کم آلاینده است که سفرهای تجاری کارآمدتر و پایدارتری را عرضه کنند.
به نقل از اسپیس، آژانس فضایی آمریکا پنج پروژه طراحی جدید را بعنوان بخشی از ابتکار طرح مفهومی هواپیماهای پیشرفته برای پایداری محیطی(AACES) سفارش داده است.
بر مبنای بیانیه ناسا، سازمان هایی که در مفاهیم جدید طراحی هواپیمای مسافربری مشارکت می کنند شامل شرکت بوئینگ، شرکت هوافضای الکترا(Electra)، موسسه فناوری جورجیا، استارتاپ هوانوردی جت زیرو(JetZero) و شرکت «پرت اند ویتنی»(Pratt & Whitney) هستند.
باب پیرس(Bob Pearce) معاون اداره مأموریت تحقیقاتی هوانوردی ناسا در این بیانیه اعلام نمود: ناسا از راه ابتکاراتی مانند AACES مقرر است مجموعه وسیعی از دیدگاه ها را در مورد چگونگی افزایش بیشتر کارآمدی هواپیماها، کاهش اثرات زیست محیطی هوانوردی و افزایش رقابت پذیری فناوری ایالات متحده در دهه های ۲۰۴۰، ۲۰۵۰ و فراتر از آن به کار گیرد.
کمک های درنظر گرفته شده برای پشتیبانی از این پنج مطالعه با بودجه ناسا بالغ بر ۱۱.۵ میلیون دلار است. هر سازمان، تخصص منحصر به فردی را برای طراحی یک هواپیمای مفهومی نسل جدید، از منابع سوخت جایگزین گرفته تا فناوری های پیشرانه و طراحی آیرودینامیک به ارمغان می آورد.
پیرس اضافه کرد: بعنوان یک پیشرو در پژوهش و توسعه هوانوردی پایدار ایالات متحده، این جوایز نمونه ای از نحوه گردآوری بهترین ایده ها و خلاقانه ترین مفاهیم از بخش خصوصی، دانشگاه ها، آژانس های تحقیقاتی و سایر ذینفعان برای پیشروی در آینده هوانوردی است.
حوزه مطالعاتی بخش «علوم پروازی آرورا»(Aurora Flight Sciences) که زیرمجموعه شرکت بوئینگ است، ابداع سوخت های جایگزین هوانوردی، سیستم های محرکه، فناوری های آیرودینامیک و پیکربندی هواپیما است.
تیم تحت رهبری شرکت الکترا هم پیشرانه الکتریکی و همینطور خصوصیت های طراحی آیرودینامیکی منحصر به فرد بدنه و بال های هواپیما را بررسی می کند که به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و سر و صدا کمک می نماید.
محققان موسسه فناوری جورجیا هم بر روی فناوری های پایداری همچون سوخت های جایگزین، سیستم های محرکه و پیکربندی هواپیما تمرکز خواهند کرد، در حالیکه شرکت جت زیرو فناوری هایی را بررسی خواهد نمود که هیدروژن مایع برودتی را قادر می سازد بعنوان منبع سوخت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای استفاده گردد.
حوزه مطالعاتی شرکت «پرت اند ویتنی» شامل فناوری های نیروی محرکه هوانوردی، تمرکز بر بهبود بازده حرارتی و پیشرانه برای کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای است که به کاهش گرمایش جهانی کمک می نماید.
ناتری مادوان(Nateri Madavan) مدیر برنامه وسایل نقلیه هوایی پیشرفته ناسا می گوید: پیشنهادهای انتخاب شده از مجموعه متنوعی از سازمان ها عرضه می شود که جستجوهای هیجان انگیز و گسترده ای را در مورد سناریوها، فناوری ها و مفاهیم هواپیما عرضه می دهند که هوانوردی را بسمت اهداف پایدار پیش می برد.
مفاهیم طراحی هواپیما که از راه AACES توسعه می یابند، می توانند ظرف ۲۵ سال آینده وارد خدمت شوند.
ناسا با کاهش وابستگی هواپیماها به منابع سوخت سنتی که به انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کنند، به پشتیبانی از هدف ایالات متحده برای انتشار کربن خالص صفر در هوانوردی تا سال ۲۰۵۰ کمک می نماید.



منبع:

1403/09/04
12:49:27
5.0 / 5
121
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور