سرنشینان استارلاینر به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند

سرنشینان استارلاینر به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند کنکوری: کپسول «استارلاینر» شرکت «بوئینگ» در نخستین پرواز سرنشین دار خود به ایستگاه فضایی بین المللی رسید و سرنشینان را به مقصد مداری خود رساند.


به گزارش کنکوری به نقل از ایسنا، کپسول «استارلاینر»(Starliner) شرکت «بوئینگ»(Boeing) ماموریت بزرگ خودرا انجام داد.
به نقل از اسپیس، استارلاینر روز ششم ژوئن به «ایستگاه فضایی بین المللی»(ISS) رسید و در ساعت ۱۳: ۳۴ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی با لابراتوار مداری ملاقات کرد.
این ملاقات کمی دیرتر از برنامه ریزی اولیه بود. استارلاینر نخستین فرصت خودرا در ساعت ۱۲: ۱۵ پس از ظهر از دست داد، برای اینکه پنج مورد از ۲۸ رانشگر کنترل واکنش آن به نقص عملکرد گرفتار شدند، اما گروه ماموریت چهار مورد از آنها را باردیگر بازگرداند و استارلاینر در فرصت بعدی توانست به ایستگاه فضایی بین المللی نزدیک شود.
استارلاینر روز پنجم ژوئن در نخستین ماموریت سرنشین دار خود موسوم به «آزمایش پرواز خدمه»(CFT) پرتاب شد تا «بوچ ویلمور»(Butch Wilmore) و «سونی ویلیامز»(Suni Williams) فضانوردان ناسا را برای اقامت تقریباً یک هفته ای به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد.
حدود دو ساعت بعد، ویلمور و ویلیامز دریچه استارلاینر را باز کردند و به ایستگاه فضایی بین المللی وارد شدند. ورود آنها، استقبال گرم هفت نفر از خدمه فعلی ماموریت «اکسپدیشن ۷۱»(Expedition ۷۱) را در ایستگاه به همراه داشت. در صورتیکه ویلمور و ویلیامز در ماژول «هارمونی»(Harmony) شناور بودند و همکاران جدید خودرا در آغوش می گرفتند، با به صدا درآمدن زنگ که یک سنت در ایستگاه فضایی بین المللی است و همین طور موسیقی و رقص جاذبه صفر مورد استقبال قرار گرفتند.




مشکلات پیشرانه استارلاینر بدنبال دو نشت هلیوم رخ دادند که گروه ماموریت آنها را بعد از رسیدن کپسول به مدار شناسایی نمودند. یک نشت هلیوم متفاوت نیز قبل از پرتاب رخ داد، اما به عنوان یک مشکل جدی در نظر گرفته نشد.
اگر همه چیز برای ماموریت آزمایش پرواز خدمه به خوبی جلو برود، استارلاینر می تواند مجوز پرواز بلندمدت را برای ماموریت های سرنشین دار به لابراتوار مداری ناسا ​​دریافت کند.



منبع:

1403/03/18
12:38:34
5.0 / 5
194
تگهای خبر: آزمایش , شركت , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور