آمادگی کامل تهران برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

آمادگی کامل تهران برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به گزارش کنکوری، شهرداری تهران با تقویت و نوسازی شبکه حمل و نقل خود آماده میزبانی از دانش آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی جدید است.


به گزارش کنکوری به نقل از ایسنا، مدیران ترافیکی پایتخت معتقدند که با شروع سال تحصیلی و بازگشایی مراکز آموزشی ۲۵ تا ۳۰ درصد به ترافیک موجود پایتخت اضافه می شود و تنها راه مهار این حجم ترافیک را هم استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی عنوان می کنند، حال آنکه شهرداری تهران بعنوان متولی حمل و نقل درون شهری تمهیدات و برنامه ریزی هایی برای تقویت، نوسازی و افزایش بهره وری ناوگان حمل و نقل عمومی دارد، بگونه ای که مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران اقدامات شهرداری تهران برای شروع سال تحصیلی جدید را شرح داد و از مجانی بودن بلیت مترو و اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان در مهرماه اطلاع داده است.
مهدی گلشنی در گفتگو با ایسنا، در مورد آخرین جزئیات آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برای شروع سال تحصیلی جدید، می گوید: پیشبینی ها نشان داده است که با شروع سال تحصیلی جدید ۲۵ تا ۳۰ درصد به ترافیک موجود شهر تهران افزوده می شود که تلاش شده با اتخاذ تمهیداتی ۱۵ درصد از این حجم ترافیک پایتخت را کم کرد.
وی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی از ساعت ۵: ۳۰ بامداد آماده خدمت رسانی به شهروندان است، ادامه می دهد: به ناوگان اتوبوسرانی۴۳۰ دستگاه اتوبوس نو و اورهال شده اضافه شده است و ورود این اتوبوس ها سبب شده که برای روز اول مهرماه ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در خطوط سرویس دهی کنند و این در شرایطی است که اتوبوس های کمکی در صورت احتیاج به خطوط پر ازدحام اعزام خواهد شد.
او همینطور از شروع به کار ۱۹۵ ون تاکسی در چارچوب «شاتل سرویس» اطلاع داده و می افزاید: شهروندان می توانند از راه سامانه «کیف پول الکترونیکی» نسبت به رزرو صندلی در خطوط پر مسافر اقدام نموده و این طرح پس از آن به خطوط دیگر هم توسعه می یابد.
گلشنی در ادامه به ورود ۶ رام قطار اورهال شده به ناوگان مترویی تهران اطلاع داده و ادامه می دهد: ۱۲۰۰ پله برقی هم در مترو وجود دارد که فاقد نقص هستند و تیم های نظارتی و تعمیراتی هم در ایستگاه ها مستقر شده اند تا در صورت خرابی پله ها فورا نسبت به تعمیر آن اقدام نمایند.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران ضمن اشاره به مصوبه شورای شهر تهران در خصوص مجانی شدن بلیت مترو و اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان در مهرماه می گوید: همینطور اگر شهروندان از راه سامانه «شهرزاد» یا همان «کیف پول الکترونیکی» مبادرت به خرید و شارژ کارت بلیت کنند، مشمول ۳۰ درصد تخفیف در مهر ماه می شوند.
گلشنی ضمن اشاره به مصوبه شورای ترافیک در مورد نحوه توزیع بار و کالا ادامه می دهد: بر این اساس ساعت توزیع بار و کالا در مهر ماه از ساعت ۱۰ بامداد به بعد خواهد بود که البته اجرای این مهم نیازمند حمایت پلیس است که دوستان ما در پلیس راهور قول مساعد دادند که این اتفاق می افتد که بطور قطع تغییر ساعت توزیع بار و کالا می تواند در مهار ترافیک در ساعت پیک کمک کننده باشد.
وی ضمن اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص شناور شدن ساعت فعالیت ادارات و سازمانهای دولتی از ۷: ۳۰ تا ۹: ۳۰ اظهار می کند: با اجرای این تمهیدات امیدواریم که بتوانیم نسبت به مهار ترافیک تهران در سال تحصیلی جدید اقدام نماییم.

اختصاص ۷ مرکز معاینه فنی ویژه سرویس مدارس
همینطور شادی مالکی مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو های تهران از انجام معاینات بیشتر مخصوص خودرو های سرویس مدرسه اطلاع داده و تاکید می کند: مرکز شهید چمران بعنوان مرکز تخصصی تاکسی و شش خط معاینه فنی به صورت ویژه در مراکز سراج، الغدیر، شقایق، شهید آبشناسان، نیایش و دماوند به سرویس مدارس جهت پذیرش این خودرو ها بدون احتیاج به دریافت نوبت اینترنتی و خارج از نوبت سرویس دهی می کنند و در مورد سرویس مدرسه چک فهرست دیگری هم در کنار آزمون های اصلی صورت می گیرد تا ضریب ایمنی افزایش یابد.
مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو های تهران در مورد چک فهرست های اختصاصی سرویسهای مدارس در تست های معاینه فنی توضیح می دهد: چک فهرست ارزیابی فنی سرویس مدارس متفاوت بوده و این خودرو ها با حساسیت بیشتری در مراکز شهر تهران از لحاظ ایمنی مورد کنترل و ارزیابی قرار می گیرند. از آنجاییکه مسافران سرویس مدارس، دانش آموزان هستند، در هنگام معاینه فنی شاخص هایی همچون قفل شدن درها، کمربندها، دارا بودن کپسول اطفای حریق و.... چک خواهد شد.

فعالیت ۲۰ خط «اتوبوس مدرسه» برای سال تحصیلی جدید
شرکت واحد اتوبوسرانی هم با تمام ظرفیت ناوگان شاغل به میدان می آید، اما آنگونه که احسان تقدسی سخنگوی شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام نموده ۲۰ خط ویژه اتوبوس مدرسه در تهران در نظر گرفته شده است.
وی در مورد راه اندازی خط «اتوبوس مدرسه» هم می گوید: تجربه سنوات گذشته نشان داده است که دانش آموزان از داشتن مسیر اتوبوس سرویس مدرسه رضایت دارند و بر همین مبنا در سال تحصیلی جدید به مانند سنوات گذشته، در ۲۰ خط اتوبوس هایی را مخصوص جابجایی دانش آموزان جانمایی کردیم که تحت عنوان «اتوبوس مدرسه» فعال می باشند.
وی با تاکید بر این که اتوبوس «سرویس مدرسه» مخصوص دانش آموزان بوده و در خطوط فعلی اتوبوس فعال می باشند و قرار نیست، ایستگاه مخصوص برای آنها تعبیه کرد، می افزاید: این اتوبوس ها با نصب برچسب از سایر اتوبوس ها منفک می شوند و ساعت فعالیت آنها هم متفاوت می باشد، بگونه ای که اتوبوس ‏های مدرسه در ساعت شروع و پایان فعالیت مدارس به ایستگاه‏ های مشخص شده در نزدیکی مراکز آموزشی اعزام شده و نسبت به جابجایی دانش آموزان اقدام خواهند کرد.
تقدسی ضمن اشاره به خدمات اتوبوس های مدرسه به مدارس و مراکز آموزشی در راه خطوط مشخص شده، تاکید می کند: در زمان عرضه سرویس توسط «اتوبوس مدرسه»، صرفاً دانش آموزان می توانند از این اتوبوس ها استفاده نمایند.

آمادگی مترو برای بازگشایی مدارس
حسن صداقت پور مدیر ارشد خط ۲ مترو شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه هم ضمن اشاره به این که در مهر ماه با افزایش تعداد مسافر روبرو خواهیم شد، تصریح می کند: به منظور افزایش رفاه حال مسافران، هماهنگی های لازم برای افزایش قطارهای فعال و اعزام قطارهای فوق العاده انجام شده است. در این خصوص برنامه ریزی و پیگیری های لازم برای رفع نقصها عمرانی، تجهیزاتی و تأسیساتی ایستگاه ها همچون آماده به کار بودن تجهیزات ثابت مانند پله برقی ها، آسانسورها، گیت ها و دستگاههای تهویه هوا انجام شده است و هماهنگی لازم برای تردد مجانی دانش آموزان و دانشجویان با لباس فرم و با عرضه کارت دانش آموزی و یا دانشجویی در این ایام صورت گرفته است.
جواد محمدی فرد ـ مدیر ارشد خط ۳ مترو هم ضمن اشاره به بازگشایی مراکز آموزشی و افزایش مسافران از مهر ماه، می گوید: به منظور خدمات رسانی مطلوب تر از چند ماه قبل اقدامات و فعالیتهایی در چارچوب طرح استقبال از مهر در دستور کار قرار گرفت که در این خصوص میتوان به افتتاح ورودی دوم ایستگاه جوادیه و اضافه شدن یک دستگاه پله برقی در ایستگاه مهدیه، رفع ایرادات ناوگان و تعمیر آنها، پایش روزانه قطارها خصوصاً سیستم تهویه و روشنایی، بررسی صحت عملکرد گیت های ورودی و خروجی ایستگاه اشاره نمود.
مجتبی بیات ـمدیر ارشد خط ۴ مترو هم به اقدامات گوناگونی جهت انجام تعمیرات اساسی و بروزرسانی مواردی چون پله برقی، هواساز و هواکش، آب سردکن ها، روشنایی ایستگاه ها اشاره کرده و اذعان می کند که صحت عملکرد کارت خوان ها، گیت های مسافری و کلیدهای توقف اضطراری هم بررسی شده و در دست اقدام است. همینطور برای جهت تعمیرات اضطراری در حوزه های کاری مختلف برای رفع فوری نقصها احتمالی در قطارها و ایستگاه ها اقدامات لازم جهت استقرار تیم ها و اکیپ های تعمیراتی انجام شده و همینطور پاک سازی نمای ایستگاه ها، نظافت کف و دیوار سالن ها، حریم ریلی، صندلی ها و نظافت و شستشوی واگن ها هم در حال انجام می باشد.
نصراله رجایی مدیر ارشد خط ۵ مترو هم ضمن اشاره به طرح استقبال از مهر، اظهار می کند: در این طرح ۱۸ رام قطار از ۲۰ رام قطار موجود در این خط صفرشویی شده و به صورت متوسط روزانه ۵۰۰ روکش پارچه ای صندلی ها شستشو و تعویض شدند. همینطور در جهت آماده سازی مترو برای مسافرین و شهروندان اقداماتی همچون اصلاح سیستم های تهویه و اطلاع رسانی مسافری و روشنایی قطارها همینطور تعمیر تجهیزاتی همچون پله برقی ها، آسانسورها و گیت های ورود مسافری به صورت ویژه انجام شده است و اقداماتی از قبیل رنگ آمیزی نمادهای مترو، رنگ آمیزی قسمتهایی از بناها، ترمیم سقف کاذب ایستگاه ها، تثبیت پلیت های لبه سکو، ترمیم سنگ فرش های محوطه ورودی ایستگاه ها، تعویض سنگ های شکسته پله های ایستگاه و رفع نقصها سرویسهای بهداشتی عمومی انجام شده است.
همینطور منوچهر دست پیمان ـ مدیر ارشد خط ۶ شرکت بهره برداری مترو ـ با اشاره به اینکه خط ۶ مترو دارای ۲۷ ایستگاه است که تا کنون ۱۷ ایستگاه آن به بهره برداری رسیده، می افزاید: هم اکنون خدمات رسانی به مسافران حدفاصل ایستگاه شهدای دولت آباد تا ایستگاه شهید ستاری صورت می گیرد که شستشوی فضای ایستگاه ها و حریم ریلی محدوده ایستگاه مطابق برنامه ریزی و به صورت دوره ای صورت گرفته و نظافت و شستشوی ناوگان و رفع نقصها سیستم های روشنایی و اطلاع رسانی قطارها هم در حال انجام می باشد.
مهدی سقائی ـ مدیر ارشد خط ۷ شرکت بهره برداری مترو هم در مورد اجرای طرح استقبال از مهر ضمن اشاره به ایمن سازی فضاهای مسافری و رفع نقصها ساختمانی در ایستگاه های درحال بهره برداری خط ۷ مترو می گوید: اقداماتی همچون انجام سرویسهای دوره ای پله برقی ها و آسانسورهای فعال در ایستگاه های خط ۷ و رفع نقص آب سردکن ها، سیستم های تهویه، شیرآلات ایستگاه و همینطور تعویض ۱۸۵ متر ریل فرسوده در طرح استقبال از مهر انجام شده است.



1402/07/01
08:22:29
5.0 / 5
251
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , تحصیل , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور