تدوین و ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

تدوین و ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران به گزارش کنکوری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تدوین و ابلاغ 80 برنامه آموزشی در دانشگاه اطلاع داد و اظهار داشت: بررسی کوریکولوم ها و و احصای توانمندی های لازم به منظور توانمندسازی فراگیران یکی از پروژه هایی است که در دانشکده ها پیگیری می شود.


به گزارش کنکوری به نقل از ایسنا، دکتر سید فرشاد علامه ضمن بیان این مطلب یکی از اهداف و شعارهای مهم این دوره معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران را توانمندسازی فراگیران بیان کرد و اظهار داشت: مهم ترین هدف معاونت آموزشی ایجاد توانمندی لازم در فارغ التحصیلان است و این میزان مهارت تنها با نمره سنجیده نمی گردد بلکه باید در عملکرد فراگیران به نمایش درآید.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان این که ما در دانشگاه عادت کرده ایم همیشه رتبه یک کشور باشیم، اظهار داشت: این امر در کنار حسنی که دارد ایراد هم دارد و نباید موجب شود که درجا بزنیم چون ممکنست در آینده این رتبه را از دست بدهیم. بدین سبب باید با دقت و سرعت به سمت ارتقا و پیشرفت حرکت نماییم. یکی از نکات مهم در این جهت تقویت حوزه بین الملل است تا بتوانیم جایگاه دانشگاه را در رتبه بندی های بین المللی حفظ و ارتقا دهیم.
دکتر علامه با اشاره به موانع پیش روی جامعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: برخی موانع بیرونی مانند دریافت حقوق، مسائل معیشتی و رفاهی به جامعه آموزشی تحمیل می شود و فعالیت اعضای علمی و فراگیران را تحت شعاع قرار می دهد. به خصوص در این دوران، چالش هایی را به وجود آورده که با تعاملاتی که وجود دارد باید اهتمام نماییم موانع را برطرف نماییم. با رایزنی هایی که انجام شده امیدواریم شاهد رفع دغدغه اعضای هیئت علمی و فراگیران در زمینه آموزش باشیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تدوین ۸۰ برنامه و پروژه جدی در معاونت آموزشی اظهار داشت: این برنامه باتوجه به نظرات اعضای هیئت علمی مشتاق حوزه آموزش و برمبنای برنامه ها و سیاست های کلان کشور و دانشگاه تدوین و در هیئت رئیسه دانشگاه مصوب و در نهایت به دانشکده ها و بیمارستان ها ابلاغ گردیده است.
به گفته ی ایشان، بمنظور پیگیری و اجرای برنامه ها، ۸ کارگروه تشکیل و مجری و مدیر پروژه انتخاب شده است. در حال حاضر پروژه ها اولویت بندی شده و به شکل متوازن پیش می روند.
دکتر علامه بابیان این که حدودا هیچ برنامه مهم و جدی در زمینه آموزش وجود ندارد که در این برنامه ها گنجانده نشده باشد اضافه کرد: بررسی کوریکولوم ها و و احصای توانمندی های لازم بمنظور توانمندسازی فراگیران یکی از پروژه هایی است که در دانشکده ها پیگیری می شود.
وی بر توجه به آموزش undergraduate در کنار آموزش تحصیلات تکمیلی تاکید کرد و اظهار داشت: این دانشگاه، در حوزه آموزش تحصیلات تکمیلی، PhD و تخصص های بالینی حرف جدی برای گفتن دارد و جز بهترین دانشگاه های کشور است ولی این موضع نباید ما را از توجه به آموزش undergraduate بازدارد. به این جهت یکی از برنامه های مهم آموزشی توجه به حوزه undergraduate است.
دکتر علامه ایجاد تعادل بین آموزش و درمان را نکته بسیار مهمی دانست که نیاز به طرح و برنامه جدی دارد و اظهار داشت: برای اداره تخت های بیمارستانی نیاز به توسعه امور آموزشی و درمانی داریم. دراین زمینه با همکاری معاونت درمان و دانشکده پزشکی کارهای جدی انجام شده است. در این برنامه مهمست که هر گروه چگونه دیده شود و افرادی که بعنوان هیئت علمی درمانی یا آموزشی جذب دانشگاه می شوند باید در بخش مرتبط کار کنند.
وی با تاکید براینکه ارزشیابی اساتید، طرح درس ها و دوره ها باید به شکل درستی صورت گیرد اظهار داشت: در گذشته در EDC دانشگاه کارهای خوبی دراین زمینه انجام شده که نیاز به ویرایش و اجرائی شدن دارد. برخی از رشته ها به خصوص در مقاطع بالینی طرح دوره های جدی ندارند و به شکل جامع نمی دانیم کارورزی که وارد بخشی شده پس از آخر دوره به توانمندی موردنظر رسیده است یا نه.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با طرح این مسئله که دستیاران جزء نیروی کار محسوب می شوند یا نیروی آموزشی اظهار داشت: تعامل بین این دو مقوله بسیار مهم و جدی است و پروژه هایی دراین زمینه در R&Dدانشگاه تعریف شده است که باید بتوانیم آنرا بصورت جدی اجرا نماییم. نقش دستیاران باید به درستی مشخص شود البته این کار نیاز به قوانین بالادستی دارد و کار بسیار زمان بری است اما در حال پیگیری آن هستیم.
دکتر علامه، بابیان این که در دانشگاه به مرکز نوآوری و ایده پردازی آموزشی نیاز داریم اظهار داشت: در این مرکز ارتباط بین رشته ای و سطوح مختلف اساتید و دانشجویان شکل می گیرد و در نهایت به محصولات آموزشی جدیدی می ر سیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی مراکز مهارتی فن آورانه را از دیگر مراکز موردنیاز دانشگاه برشمرد و از راه اندازی این مرکز تا اختتام امسال آگاهی داد و اظهار داشت: لازم است در رشته های مختلف پزشکی عمومی و پرستاری مراکز مهارت بالینی بصورت جدی فعال و در زمینه های تخصصی، مراکز مهارتی فن آورانه ایجاد شود تا آموزش های متناسب با تکنولوژی های روز به فراگیران ارائه شود. امیدوار هستم بتوانیم امسال این مراکز را راه اندازی نماییم و در آینده گسترش دهیم.
دکتر علامه گسترش مرکز آزمون الکترونیک و ایجاد مرکز تضمین کیفیت آموزش را جزو ایده های بزرگ و زمان بر و از برنامه های چهارساله دانشگاه علوم پزشکی تهران برشمرد.




منبع:

1401/03/10
20:58:37
5.0 / 5
581
تگهای خبر: آموزش , پزشكی , تحصیل , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان کنکوری در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب کنکوری
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور

کنکوری، همراه همیشگی تو تا قله موفقیت! کنکور رو قورت بده و به دانشگاه دلخواهت برس