در دانشگاه علوم پزشكی تهران؛

شیوه نامه پشتیبانی از طرح های توسعه در آموزش پزشکی تصویب گردید

شیوه نامه پشتیبانی از طرح های توسعه در آموزش پزشکی تصویب گردید به گزارش کنکوری شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران با طراحی برنامه آموزشی دکتری تخصصی علوم داده ها در پزشکی و شیوه نامه داوری، تصویب و پشتیبانی از طرح های توسعه در آموزش موافقت نمود.


به گزارش کنکوری به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ششمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور اعضای جلسه به صورت مجازی تشکیل شد. تاسیس مرکز آموزشی و پژوهشی زیست مواد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران دکتر حریریان سرپرست گروه زیست مواد دانشکده داروسازی تاریخچه ای از تاسیس رشته زیست مواد بیان کرد و در مورد کاربرد این رشته در علوم پزشکی اظهار داشت: زیست مواد، ماده ای غیر زنده است و با ایجاد تداخل با سیستم بیولوژیک برای درمان و تشخیص در پزشکی و داروسازی به کار برده می شود و به منظور درمان، ترمیم، بازساخت و یا جایگزین در بدن انسان مورد استفاده قرار می گیرد. دکتر قنبری مسئول دبیرخانه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و رئیس دانشکده فناوری ها هم خاطرنشان کرد: تاسیس این انستیتو با محوریت نانو است و افرادی بعنوان استاد همکار گروه اداره این رشته را برعهده خواهند داشت. قنبری اضافه کرد: با عنایت به تفاهمنامه موجود بین دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران امکان پذیرش دانشجو در 2 دوره با معرفی مرکز سنجش آموزش پزشکی مهیا شده است و در این مرحله به منظور ادامه کار نیازمند دریافت مجوز از شورای گسترش وزارت بهداشت است. او همینطور هدف از تأسیس این انستیتو را استفاده از امکانات دو دانشگاه به صورت کاربردی عنوان نمود. بعد از بحث و تبادل نظر بین اعضای حاضر در جلسه مقرر شد این درخواست با نظر موافق به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه جهت ادامه مسیر ارسال شود. برنامه آموزشی و فرم ویژه لزوم سنجی دوره دکتری تخصصی علوم داده ها در پزشکی دکتر مقصودیان عضو هیات علمی دانشکده تکنولوژی های جدید پزشکی هم در مورد data science توضیحاتی را عرضه کرد و این رشته را کمک کننده برای گروه ها و دپارتمان های دیگر دانشکده ها دانست. وی در این خصوص عنوان کرد: علم داده ها، علمی میان رشته ای با تمرکز بر برنامه نویسی است که با استفاده از روش ها، فرآیندها، الگوریتم ها و سیستم های علمی برای استخراج داده های ساختار یافته، نیمه ساختاریافته و بدون ساختار و با سایزهای حجیم استفاده می شود. مقصودیان با اشاره به اینکه دانشجویان به صورت کاربردی با حیطه ای که داده های مورد نظر از آن تغذیه می شود آشنایی پیدا می کند اظهار داشت: امکان توسعه گرایشی از بین رشته های پزشکی، بهداشت و علوم و یا تلفیقی از آنها برای دانشجو فراهم گشته است و رسالت این رشته تربیت دانش آموختگانی توانمند و حساس به سلامت جامعه است. بعد از اظهار نظر اعضای جلسه با کلیات این برنامه موافقت و مقرر شد جهت طرح در شورای مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه ارسال شود. شیوه نامه داوری، تصویب و پشتیبانی از طرح های توسعه در آموزش دکتر مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شیوه نامه داوری، تصویب و پشتیبانی از طرح های توسعه در آموزش را عرضه و تحلیل کرد. مافی نژاد اظهار داشت: ارتقا کیفیت آموزش علوم پزشکی و پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه مستلزم تحول و نوآری در نظام آموزش علوم پزشکی کشور است. در جهت ارتقا کیفیت آموزش علوم پزشکی ضروریست دانشگاه از راه سیاست گذاری های مشخص در حوزه عرضه طرح های توسعه ای مبتنی بر مشکلات و چالش های آموزش موجود در دانشگاه اقدام نمایند. وی افزود: برای یافتن روش های مناسب اجرای تغییرات مورد نظر وجود سازو کارهای مشخص الزامی است و این شیوه نامه با هدف شفاف سازی مراحل بررسی و داوری طرح های نوآورانه و توسعه ای و همینطور عرضه برنامه های حمایتی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام طرح های توسعه ای در آموزش تدوین شده است. شیوه نامه داوری، تصویب و پشتیبانی از طرح های توسعه در آموزش در این نشست مصوب شد.


منبع:

1400/05/20
00:57:46
5.0 / 5
431
تگهای خبر: آموزش , استاد , پزشكی , پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور