مدیركل امور دانش آموختگان وزارت علوم خبرداد؛

صدور 165 هزار دانشنامه تحصیلی با درج كدالكترونیك در سال 98

صدور 165 هزار دانشنامه تحصیلی با درج كدالكترونیك در سال 98 به گزارش كنكوری مدیركل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: در سال 98 موفق شدیم 165 هزار دانشنامه تحصیلی و 104 سابقه تحصیلی را با درج كیو آر كد بر روی مدرك صادر نماییم.



به گزارش کنکوری به نقل از سازمان امور دانشجویان، سید عبدالحمید انگجی در نشست مجازی مشترک مسئولان سازمان امور دانشجویان و بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور با معاونین آموزشی دانشگاه ها اظهار داشت: استفاده از کیو آر کد بر روی مدرک تحصیلی ضمن بالابردن امنیت و صحت آن، هزینه ها برای دانشگاه ها می کاهد.
وی اضافه کرد: در دانشگاه ها روش های مختلفی مانند استفاده از افکت های امنیتی همچون هولوگرام و مهرهای برجسته برای امنیت مدارک تحصیلی استفاده می شود و هر دانشگاهی روش خاص خودرا دارد که هزینه ها را بیشتر می کند ولی با ارسال مدارک به سامانه سجاد و درج کد ۲۰ رقمی و کیو آر کد(کد صحت الکترونیکی) در این هزینه ها صرفه جویی می شود.
مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان با اشاره به راه اندازی این سامانه از سال ۹۸ اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان به استعلام مدارک تحصیلی از طریقی غیر از سامانه سجاد پاسخ نمی دهد و به دستگاه های اجرائی اعلام شده است مانند گذشته برای استعلام صحت مدرک مکاتبه پستی نکنند.
وی با اشاره به حجم بالای مکاتبه اداری و زمان کم پاسخگویی در زمان انتخابات های رسمی مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی و... اظهار داشت: با روش جدید صدور مدرک تحصیلی در سامانه سجاد در فرصت بسیار کمی به این درخواست ها پاسخ داده می شود.
مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان، ایجاد یک پایگاه داده واحد در کشور برای مدارک تحصیلی را از دیگر مزایای سامانه سجاد نام برد.


منبع:

1399/09/06
16:36:53
5.0 / 5
927
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , تحصیل , دانشجو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور