معاون آموزشی دانشگاه خبر داد

شیوه نامه های آموزشی دانشگاه علامه اصلاح گردید

شیوه نامه های آموزشی دانشگاه علامه اصلاح گردید به گزارش كنكوری معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی از تدوین و اصلاح بخشنامه ها و شیوه نامه های آموزشی آگاهی داد و اظهار داشت: این اقدام منجر به تدوین ضوابط حذف ترم برای چهار گروه اصلی دانشگاه كه در معرض لطمه از ویروس كرونا بودند، شد.


به گزارش کنکوری به نقل از ایسنا؛ دکتر احمدوند ضمن بیان این مطلب به تشریح کارهای آموزش مجازی دانشگاه علامه طباطبائی در دوران شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: به دنبال نشست های تخصصی، تدوین انواع بخشنامه ها و بخشنامه های مختلف و همین طور آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز، برگزاری کلاس های درس را از نیمه دوم اسفندماه ۱۳۹۸ آغاز کرد، هم اکنون در حال برنامه ریزی جهت راه اندازی کلاس های هایبریدی و تولید محتوا و آموزش آفلاین بعضی از دروس با جمعیت بالا نظیر دروس عمومی، آموزش های تعاملی جهت استفاده از همه ظرفیت های آموزش و یادگیری الکترونیکی توسط استادان و دانشجویان، تدارک نظام های جدید سنجش و ارزیابی برای سوق دادن امتحانات پایانی به ارزیابی عملکرد و سنجش مستمر فعایت های کلاسی و ارزشیابی جامع تر دانشجویان است.
ایشان سپس اشاره کرد: اقدامات انجام شده در دانشگاه علامه طباطبایی در جهت ارتقای سیستم آموزش الکترونیکی شامل اقداماتی در حوزه های اجرائی، حقوقی، فرهنگی و سنجشی می شود. در بخش اقدامات اجرائی، کارهای این دانشگاه در دو حوزه تقویت زیرساخت های فنی و تکنولوژی و تقویت و تدارک زیرساخت های اجرائی (کلاس ها، پایان نامه ها و جلسات)تقسیم می شود.
مذاکره و تفاهم با شرکت ارائه دهنده خدمات مجازی دانشگاه، اجاره سرور از شرکت ابرآوران و تهیه ۱۰ سرور جدید و جایگزین نمودن آن با سرورهای اجاره ای همچون اقدامات در بخش نخست و صدور بخشنامه هایی با هماهنگی بخش های مختلف داخل و بیرون دانشگاه همچون اقدامات در بخش دوم می باشد.
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی اشاره کرد: در بخش حقوقی، معاونت آموزشی دانشگاه به تدوین و اصلاح بخشنامه ها و شیوه نامه ها پرداخت که این اقدام منجر به تدوین ضوابط حذف ترم برای چهار گروه اصلی که در معرض لطمه از ویروس کرونا بودند، تمدید و طولانی تر کردن نیم سال و همین طور مهلت زمان حذف اضطراری برای کمک روحی و ایجاد آرامش خاطر، تدوین شرایط و مقررات لازم برای امکان تصویب طرح نامه، تعیین داور و بررسی درخواست های دانشجویی و انجام سایر امور آموزشی دانشجویان و تدوین سازوکار نظارت بر کلاس های برخط بوسیله کارشناس دانشکده و ارسال روزانه گزارش برگزاری کلاس ها شد.
احمدوند اضافه کرد: چهار گروه یاد شده درباب لطمه از ویروس کرونا شامل کسانی که خود یا افراد درجه اول خانواده شان مبتلا به کرونا شده بودند، دانشجویانی که به دلیل واقع شدن در مناطق کم برخوردار زیرساخت های اینترنتی از شرکت در کلاس های مجازی محروم بودند، دانشجویانی که دروس عملی داشتند و امکان ارائه آن درس به تشخیص استاد به شیوه الکترونیکی ممکن نبود و دانشجویان فعال در کمک رسانی به لطمه دیدگان از کرونا می شود.
بگفته وی، در بخش بعدی اقدامات معاونت آموزشی دانشگاه علامه می توان به تعیین تکلیف دروس عملی، انجام هماهنگی های لازم با کتابخانه مرکزی دانشگاه برای تامین منابع مورد نیاز پژوهش ها بوسیله سامانه مجازی، کتابخانه مرکزی و سامانه به پژوه، تعیین تکلیف مبالغ پرداخت شده بابت اسکان در خوابگاه بوسیله ذخیره سازی آن برای ترم های آینده و عودت آن به دانشجویان فارغ التحصیل و اعطای تخفیف های لازم بوسیله هیئت امنای دانشگاه به دانشجویان به علت برگزاری مجازی کلاس ها به رغم افزایش هزینه این گونه کلاس ها اشاره نمود.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی درباب اقدامات فرهنگی و سنجشی دانشگاه نیز اظهار داشت: در بخش اقدامات فرهنگی دانشگاه کارهایی همچون برگزاری ۴۴ دوره آموزش مجازی برای استادان با هدف وارد کردن ایشان به فاز آموزش مجازی، تکنیک های تدریس در فضای مجازی، تهیه طرح درس، نحوه ارزیابی های مستمر و آزمون های اختتام نیم سال به شیوه الکترونیکی، برگزاری دوره های گوناگون آموزش مجازی برای دانشجویان و اطلاع رسانی مناسب در سایت های رسمی دانشگاه و فضای مجازی، تهیه کلیپ های ویدئویی آموزش کوتاه مدت(۳ تا ۵ دقیقه) برای دانشجویان و استادان با هدف ارتقای توانمندی های آنها در استفاده از سامانه آموزش الکترونیکی، شرکت در برنامه های زنده با هدف پاسخگویی به دانشجویان، رفع ابهام ها و آماده سازی آنها برای ورود به شکلی جدید از آموزش که قبل از آن تجربه آنرا نداشته اند همچون این برنامه ها بود.
احمدوند اشاره کرد: بررسی آمارها نشان از برگزاری مناسب بیش از ۹۶ درصدی کلاس ها و حضور بیش از ۹۹ درصدی استادان و شرکت بیش از ۹۸ درصدی دانشجویان در کلاس ها دارد. سیستم آموزش الکترونیکی دانشگاه از مزایای مناسبی برخوردارست بطوریکه در طول هفته بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کلاس با حضور ۵۰ هزار کاربر (حضور همزمان بیش از ۳۵۰۰ دانشجو در یک روز و یک ساعت) تشکیل می شود. همین طور امکانات صوتی، تصویری، ضبط کلاس ها توسط دانشجویان و استادان، امکان رصد کلاس ها به لحاظ حضور استاد و دانشجو و استفاده از ابزار کمک آموزشی نظیر پاورپوینت، موشن گرافی، فیلم، اسلاید و گفت و گوی چندنفره در کلاس از دیگر مزایای سامانه آموزش مجازی دانشگاه است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی؛ وی افزود: آنچه در بخش چشم انداز آینده این گزارش آمده، باتوجه به نیاز انطباق مقررات آموزشی با شرایط جدید، الان نظام آموزشی دانشگاه ها بر پایه آموزش حضوری استوار شده و هم اینک لازم است بازخوانی جدید آنها متناسب با شرایط جدید صورت گیرد و راهکارهای حقوقی و قانونی برای آن تدارک و تدوین شود. مدیریت امتحانات به شکل مجازی، یکی از چالش های فرآروی آموزش مجازی در واپسین روزهای نیمسال دوم ۱۳۹۹ -۱۳۹۸ چگونگی برگزاری امتحانات اختتام ترم بود که دانشگاه توانست تمامی امتحانات را (از صفر تا صد) به صورت مجازی برگزار کند و البته که باید تحولی در نظام آزمون ها و تکیه بر آزمون مستمر برای آینده به عمل آید.
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی اشاره کرد: آموزش مجازی فرآیندی سنگین و پرهزینه و نیازمند زیر ساخت های قوی، سرورهای پرقدرت، آموزش های مختلف در همه سطوح استادی، دانشجویی و کارمندی است، پس باید در کنار پیشبرد امور جاری آموزش مجازی، تقویت زیرساخت ها و تامین بودجه ارتقای سطح کیفی آنرا نیز در نظر داشت. از الزامات مهم آموزش مجازی تولید محتوا چه به لحاظ آفلاین و چه ارائه مناسب محتواهای آموزش به شکل آنلاین است، پس دانشگاه با پیگیری تأسیس کلاس های هایبریدی و تدارک ساختارهای حقوقی، آموزشی و فنی لازم، شرایط امکان تولید محتوای الکترونیکی را در دستور کار دارد.




منبع:

1399/08/09
15:38:18
5.0 / 5
1647
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , استاد , امتحان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور