مدیر كل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی اعلام كرد

دانشجویان نگران سختی سئوالات امتحانی نباشند

دانشجویان نگران سختی سئوالات امتحانی نباشند به گزارش كنكوری مدیر كل دفتر آموزش عالی با تاكید بر این كه دانشجویانی كه به علت شرایط بهداشتی نگرانی حضور در آزمونهای آخر ترم هستند، می توانند درخواست حذف ترم یا حذف واحد بدهند، اظهار داشت: سئوالات آخر ترم دانشجویان با عنایت به شرایط، توسط استادان تنظیم می شود و انتظارات فراواقعیت از آنها نداریم.


به گزارش کنکوری به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا آهنچیان ضمن بیان این مطلب درمورد نحوه برگزاری آزمون های آخر ترم دانشجویان دانشگاه ها اظهار داشت: بر مبنای تصمیم اتخاذ شده ما مشکل جدی برای برگزاری آزمونهای غیر حضوری دانشجویان دوره کارشناسی و کاردانی نداریم و از ابتدا هم تاکید داشتیم به علت این که تعداد دانشجویان این دوره زیاد است، می توانند آزمون غیر حضوری داشته باشند. اما دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد به علت کم بودن ظرفیت یک کلاس مشکلی برای آزمونهای حضوری ندارند.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از دانشگاهها به تشخیص شرایط خود و منطقه ای که در آن قرار دارند، در مورد نحوه برگزاری آزمون ها تصمیم می گیرند و دانشگاههایی هم که امتحانات آنهاحضوری برگزار می گردد باید با حفظ پروتکل های بهداشتی صورت بگیرد.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تصریح کرد: ساده ترین روش برای مدیریت دانشگاهها در برگزاری آزمونهای آخر ترم دانشجویان برگزاری روش حضوری امتحانات بود اما به علت حفظ سلامتی دانشجویان وتعهدی که در قبال سلامتی آنها دارند در نتیجه دشواری های زیادی در برنامه ریزی آموزش ها و امتحانات غیر حضوری وجود داشت، اما سختی آنرا به جان خریدند و گاهی هم روش ترکیبی را برای برگزاری امتحانات انتخاب کردند.
وی تصریح کرد: مثلا دانشگاه تهران روش امتحان خویش را به دو صورت حضوری و غیر حضوری تعیین کرده است و هماهنگی های لازم برای برگزاری آزمونهای حضوری دانشجویان کارشناسی و سایر مقاطع انجام شده و هماهنگی هایی را با سایر دانشگاههای کل کشور انجام دادند تا بتوانند این امتحان را برگزار کنند. مثلا دانشجویی که در اصفهان زندگی کند نیاز نیست به تهران رجوع کند بلکه می توانند در دانشگاه محل اسکان خود آزمون بدهد. بنابر این ما یک تصمیم گیری کلی در این حوزه نداشتیم.
دکتر آهنچیان تاکیدکرد: وزارت علوم به دانشگاهها سفارش کرده است تا انعطاف بیشتری با درخواستهای دانشجویان داشته باشند و اگر دانشجو یا خانواده آنها نگران وضعیت سلامتی خود در برگزاری امتحانات حضوری باشد می توانند درس یا ترم خویش را حذف نمایند.
وی اظهار داشت: دانشجویان نگران سئوالات امتحانات نباشند چون که استادان دشواری سئوالات را بر مبنای شرایط فعلی تنظیم کرده اند و چنین نیست که انتظارات فرا واقعیت از دانشجویان داشته باشیم.
او در آخر همینطور تصریح کرد: در مورد ترم تابستانی دانشگاهها هم وضعیت به این گونه است که دانشجویان به صورت معمول نمی توانند ترم تابستانی داشته باشند مگر این که در سال آخر تحصیل خود قرار بگیرند و درخواست آنها هم به تصویب دانشگاه برسد ازاین رو ما در قوانین و مقررات داریم که دانشجویان می توانستند دو درس را بعنوان ترم تابستان بگیرند اما در شرایط فعلی این تعداد به دو برابر افزوده شده و با عنایت به این که هم اکنون هنوز آموزش دروس عملی دانشجویان شروع نشده و دانشگاهها به شدت در حال برنامه ریزی برای عرضه این دروس در تابستان هستند در نتیجه باید انعطاف بیشتری را داشته باشیم و به همین جهت ترم تابستانی فقط صرفاً برای دانشجویانی است که در شرف فارغ التحصیلی هستند برگزار می شود.



1399/03/22
20:50:48
5.0 / 5
2552
تگهای خبر: آموزش , استاد , امتحان , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور