رییس دانشگاه علوم پزشكی ایران:

سال بودجه ای سختی در پیش داریم

سال بودجه ای سختی در پیش داریم به گزارش كنكوری رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران با تاكید بر اینكه سال بودجه ای سختی در پیش داریم، اظهار داشت: با این وجود معتقدم فرصت تعاملات علمی بین المللی را نباید از دست داد.


دكتر كوهپایه زاده در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به تأثیر تحریم های كشور بر تعامل با دانشگاه های خارجی اشاره نمود و اضافه كرد: به هر حال تحریم های ظاهرا اقتصادی به شكلی تحریم های علمی هم به حساب می آید. امكان دارد در ظاهرا مشخص نباشد، اما این تحریم ها می تواند تردد اساتید از خارج به ایران را تحت تأثیر قرار داده است البته ما تلاش كردیم با برگزاری دوره هایی در داخل مثل كیش و همكاری با وزارت امور خارجه مشكلات صدور ویزا را كاهش و موانع این چنینی را رفع نماییم.
ایشان در ادامه باتاكید بر اینكه فرصت تعاملات علمی بین المللی را از دست نخواهیم داد، اظهار داشت: در این حوزه تفاهمات انجام شد برنامه های مشترك آموزشی با برخی از دانشگاه های اروپایی داریم امیدواریم بتوانیم از مهر سال جاری تعدادی دانشجوی دندانپزشكی از این كشورها در دانشگاه پذیرش نماییم. همانطور كه اعلام كردیم تعداد ۱۷ تا ۲۰ دانشجوی دندانپزشكی از دانشگاه های قبرس كه دو سال اول آموزشی خویش را گذرانده باشند از سال جاری به منظور گذراندن ۵ سال دوره بالینی خود به دانشگاه علوم پزشكی ایران خواهند آمد و مدرك این دانشجویان به صورت مشترك عرضه خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران افزود: فرصت مطالعاتی دانشجویان این دانشگاه به خارج از كشور به شرط تأمین اعتبار ادامه خواهد یافت و این فرصت حدود ۶ ماهه است و این اعتبار باید از جانب سازمان برنامه و بودجه تامین گردد و در سال ۹۸ زیر ۱۰ نفر به این فرصت مطالعاتی اعزام شدند و حدود ۶ استاد هم به این فرصت اعزام شدند.
دكتر كوهپایه زاده تصریح كرد: از لحاظ بودجه ای سال سختی در پیش داریم اما مراقبت های لازم را در صرفه جویی بودجه انجام میدیم تا منابع خویش را به درستی استفاده كنیم و بهره وری هم افزایش یابد. تا كمبود منابع احتمالی جبران شود.
وی با تاكید بر اینكه رشد بودجه ای بهتری در نظام سلامت داشتیم، اظهار نمود: بودجه سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران به برنامه های دانشگاه علوم پزشكی ایران در حوزه جذب دانشجویان خارجی اشاره نمود و اظهار نمود: تلاش ما برای جذب دانشجویان خارجی از كشورهای همسایه بسیار زیاد بوده است و هم اكنون هم ۲۰۰ دانشجوی خارجی در رشته ها مختلف علوم پزشكی این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و جذب دانشجویان خارجی بیشتر در بخش و ظرفیت های خالی دانشگاه اتفاق افتاده است.



1399/01/07
23:03:34
5.0 / 5
3128
تگهای خبر: آموزش , استاد , پزشكی , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور