مدیر امورآموزشی دانشگاه تربیت مدرس خبر داد

انجام بیش از 70 درصد امور آموزشی به صورت غیرحضوری

انجام بیش از 70 درصد امور آموزشی به صورت غیرحضوری به گزارش كنكوری مدیر امورآموزشی دانشگاه تربیت مدرس از ارائه بیش از 70 درصد امور آموزشی دانشگاه تربیت مدرس به صورت غیرحضوری آگاهی داد و اظهار داشت: برای حدود سی درصد باقیمانده باید تمهیداتی پیش بینی شود تا حداقل مراجعه به ساختمان آموزش صورت گیرد.


به گزارش كنكوری به نقل از ایسنا، دكتر یوسفیان در اولین نشست ستاد آگاه سازی و پیش گیری از شیوع ویروس كرونا در دانشگاه تربیت مدرس اشاره كرد: هم اكنون بخش عمده كارهای آموزشی دانشگاه به پیشخوان سامانه گلستان انتقال یافته ولی در بعضی از اداره ها مانند اداره فارغ التحصیلان به جهت تحویل مدارك و برابر كردن اصل و كپی مدارك، امكان غیر حضوری كردن امور نیست و با كمترین پرسنل اهتمام در انجام امور مربوط به دانشجویان و فارغ التحصیلان هستیم.
وی افزود: هم اكنون حدود 70 درصد امور آموزشی دانشگاه به صورت غیرحضوری انجام می شود و برای حدود 30 درصد باقیمانده باید تمهیداتی صورت گیرد تا حداقل بازگشت در ساختمان آموزش صورت گیرد.
در ادامه دكتر موسوی به مهم ترین مصوبات این جلسه اشاره نمود و اظهار داشت: ستاد مقابله با شیوع و گسترش ویروس كرونا در دانشگاه با دستور رئیس دانشگاه و در جهت پیگیری امور در داخل دانشگاه متشكل از اعضایی از حوزه های مختلف دانشگاه تشكیل شده است تا بتوانیم سیاست گذاری و تصمیم گیری هایی در زمینه های مختلف داشته باشیم و با كمك واحدهای مختلف بتوانیم آنها را اجرایی نماییم تا حداقل مشكل را در دانشگاه در زمینه شیوع ویروس كرونا داشته باشیم.
وی ادامه داد: باتوجه به شرایط حساس موجود باید برای چگونگی حضور دانشجویان و كاركنان بعد از تعطیلات نوروز تصمیم گیری و اطلاع رسانی جامع شود و ما باید هوشیارانه دراین زمینه عمل نماییم و دراین زمینه مركز بهداشت و درمان دانشگاه با تنظیم پروتكلی می تواند اثرگذار باشد.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس اشاره كرد: باتوجه به شرایط موجود حتی در صورت كنترل ویروس طی دو هفته آینده، مراسمی همچون دید و بازدید نوروزی دانشگاهیان كه همه ساله بعد از تعطیلات نوروز برگزار می شد را اساسا نخواهیم داشت. در صورت ادامه شیوع ویروس نیز باید اهتمام نماییم حضور پرسنل را در دانشگاه به حداقل برسانیم و با دوركاری و مرخصی الزامی حضور كاركنان را در دانشگاه به حداقل برسانیم.
در ادامه صیفی مدیر حراست دانشگاه تربیت مدرس اظهار نمود: باتوجه به گستردگی دانشگاه و سخت بودن كنترل ورود و خروج، همه دانشكده ها باید دراین زمینه ورود كنند و كمیته متناظر با این ستاد در دانشكده ها تشكیل گردد.
همین طور دستورالعمل تهیه شده از طرف مركز بهداشت و درمان نیز باید به صورت بنر در ورودی دانشگاه و دانشكده ها نصب شود و برای بازگشت یا عدم بازگشت دانشجویان به خوابگاه ها بعد از تعطیلات نوروز و نیز ابلاغ ممنوعیت كار در آزمایشگاه از طرف دانشجویان تصمیم گیری شود.
در ادامه دكتر جعفریان مدیر پژوهشی و امور آزمایشگاه های دانشگاه تربیت مدرس اشاره كرد: ما باید برای حوزه های آموزش و پژوهش برنامه ریزی نماییم و آمادگی كسب نماییم كه با چه روش و منطقی، ترم را به انتها برسانیم و شیوه تحقیقات و امور پژوهشی و دفاع پایان نامه دانشجویان در این صورت چگونه خواهد بود و در صورت ادامه شیوع ویروس در ماه های آینده چه برنامه ای خواهیم داشت.
دكتر جعفریان همین طور بر ضرورت ضدعفونی كردن دانشكده ها همانند ساختمان مركزی با روال و روش منظم و درست نیز اصرار كرد.
در ادامه نصرتی مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: طی دو هفته اخیر ما كوشیدیم بحث اطلاع رسانی را در اولویت خود قرار دهیم و اطلاع رسانی و آگاهی رسانی از مركز بهداشت و درمان و معاونت ها و بخش های مختلف دانشگاه بوسیله وبسایت و فضای مجازی مربوط به دانشگاه صورت گرفت.
وی اشاره كرد: باتوجه به عدم فعالیت در بعضی واحدهای دانشگاه، حجم تلفن ها به روابط عمومی افزایش یافته و همكاران ما با اطلاعات به روز دراین زمینه پاسخگویی داشته و در صورت نیاز به واحدهای مربوطه ارجاع می دهند.
او همینطور بر ضرورت استفاده از ظرفیت انجمن های علمی دانشجویی خصوصاً رشته های تخصصی در رابطه با بیماری كرونا و حضور نماینده معاونت فرهنگی و انجمن های علمی در ستاد اطلاع رسانی و پیش گیری از ویروس كرونا اصرار كرد.
همین طور در این جلسه همین طور بر ضرورت تصمیم گیری درباره چگونگی حضور دانشجویان و كاركنان بعد از تعطیلات نوروز در نشست فردای هیات رییسه تاكید شد تا اطلاع رسانی بموقع دراین زمینه صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در این جلسه بعد از ارائه نقطه نظرات اعضای ستاد، تهیه پروتكلی از طرف واحد بهداشت و درمان برای پیشبرد موضوع در دانشگاه با لحاظ تمامی جنبه های احتمالی و اعلام آن به رئیس ستاد، تصویب گردید.
همین طور شیفت بندی حضور افراد در واحدها و اعلام به امور اداری دانشگاه تا اختتام بحران و عادی شدن شرایط، ضد عفونی نمودن واحدها از طرف مدیریت امور اداری با همكاری رؤسای امور اداری در هفته جاری و دو روز قبل از شروع بازگشایی دانشگاه در سال جدید، برنامه ریزی لازم برای تهیه و در اختیار قرار دادن وسایل ضد عفونی به واحدها برمبنای برنامه حضور و ارائه برنامه آموزشی دانشگاه از طرف معاونت آموزشی در مورد نحوه ادامه پروسه آموزش برمبنای سناریوهای محتمل به هیأت رییسه از دیگر مواردی بود كه به تصویب ستاد آگاه سازی و پیش گیری از شیوع ویروس كرونا رسید.




منبع:

1398/12/26
15:34:47
5.0 / 5
3265
تگهای خبر: آزمایش , آموزش , پژوهش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور