رئیس دانشگاه تشریح كرد

جزئیات راه اندازی كالج بین المللی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی

جزئیات راه اندازی كالج بین المللی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی كنكوری: رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، تشكیل كالج بین المللی را بهترین مدل برای تجاری سازی آموزشی و حركت به سمت دانشگاه نسل سوم عنوان و ابراز امیدواری كرد كه در مهرماه سال آینده در این كالج دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی شاهد جذب دانشجو باشیم.


به گزارش كنكوری به نقل از ایسنا، دكتر علیرضا زالی در نشستی با حضور معاونان بین الملل، آموزشی و توسعه مدیریت و منابع درباب راه اندازی كالج بین المللی برگزار شد، بیان اینكه هیچ تردیدی در لزوم تشكیل كالج بین المللی دانشگاه وجود ندارد، اشاره كرد: این امر بعنوان یك اصل ضروری مدیریتی در دانشگاه مطرح است و تمامی مجموعه های آموزشی، پژوهشی، پشتیبانی و خدماتی دانشگاه این راهبرد را تقویت می كنند.
وی بر لزوم تسریع راه اندازی این كالج و تدوین برنامه های راهبردی كوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت اصرار كرد و اظهار داشت: هویت بخشیدن به بحث بین المللی سازی آموزش دانشگاه یكی از كاركردهای مهم كالج مذكور است و تا وقتی كه كالج بین المللی بعنوان یك نهاد مستقل شكل نگیرد این هویت مخدوش است.
رئیس دانشگاه با اشاره به اینكه این كالج از لحاظ فرهنگی یك تریبون بین المللی آموزشی و پژوهشی است كه باید بعنوان یك نهاد مستقل دیده شود، افزود: توجه به اقتصاد آموزشی و آموزش اقتصادی در امتداد حركت به سمت دانشگاه نسل سوم از دیگر نكات قابل توجه است و در این راستا كالج بین المللی بهترین مدل برای تجاری سازی آموزشی است.
وی به تفاوت های موجود بین دانشجویان داخلی و خارجی از نظر توانمندی علمی، میزان نخبگی و نیازهای آموزشی اشاره نمود و اظهار داشت: شاید لازم باشد كه برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای دانشجویان خارجی در این كالج تدوین شود.
شناسایی نیازهای آموزشی منطقه و گروههای هدف، شناسایی رشته های مورد تقاضای دانشجویان خارجی در منطقه، تدوین برنامه عملیاتی، بازسازی و طراحی مجدد فضای فیزیكی موجود، تقویت و تمركز بر آموزش مجازی در كالج، تشكیل شورای راهبردی با حضور نمایندگان آموزشی، پژوهشی، بین الملل و آموزش پزشكی از دیگر تاكیدات ریاست دانشگاه در این جلسه بود.
دكتر زالی در خاتمه ضمن بیان سفارش ها و رهنمودهایی درباب تسریع راه اندازی كالج بین المللی دانشگاه ابراز امیدواری كرد كه در مهرماه سال تحصیلی آینده در این كالج شاهد جذب دانشجو باشیم.
همین طور دكتر بابك شریف كاشانی معاون بین الملل دانشگاه با ارائه گزارشی درباب محل استقرار، فرایندهای مالی، چالش ها و نیازهای كالج بین المللی دانشگاه، راه اندازی این كالج را از برنامه های اولویت دار برشمرد و برای توانمندسازی دانشجویان خارجی، تخصیص فضای فیزیكی مشخص، تدوین برنامه راهبردی آینده نگر و استقلال مالی كالج را ضروری دانست.
همین طور دكتر محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز در این جلسه با اشاره به پیشینه راه اندازی شعبه بین الملل در این دانشگاه، اظهار داشت: راه اندازی كالج بین الملل برای آماده سازی دانشجویان خارجی امری لازم است.
وی علاوه بر آماده سازی دانشجویان خارجی، اجرای دوره های مهارتی كوتاه مدت، راه اندازی رشته های دارای متقاضی بالا و راه اندازی بین رشته ای ها را از دیگر كاركردهای كالج بین المللی دانشگاه برشمرد.
دكتر صدوقی در خاتمه به لزوم استقلال فیزیكی و مالی كالج بر طبق قوانین و هم سطح سایر دانشكده ها و احیای مجدد شورای راهبردی پذیرش دانشجویان خارجی اشاره نمود.
دكتر خدادوست معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز با اشاره به اهمیت چشم انداز در نظر گرفته شده برای این كالج اشاره كرد: این واحد نیز مانند سایر دانشكده ها دیده می شود و استقلال های مربوطه برای آن در همان سطح لحاظ می شود.
دكتر علی حائری مشاور ریاست دانشگاه نیز با اشاره به تاریخچه راه اندازی شعبه بین الملل دانشگاه اشاره كرد: روند جاری در پذیرش و آموزش دانشجویان خارجی به خاطر ایده ها و افكار نوین نباید مختل شود و با رویكرد و نگرش دیگری افكار جدید برای بازسازی و بهسازی سیستم در آینده به كار رود.




منبع:

1398/10/18
14:52:41
5.0 / 5
4213
تگهای خبر: آموزش , پزشكی , پژوهش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور