رییس واحد بین الملل دانشگاه خبر داد

موافقت با پذیرش ۴۶۴ دانشجوی خارجی در دانشگاه تربیت مدرس

موافقت با پذیرش ۴۶۴ دانشجوی خارجی در دانشگاه تربیت مدرس به گزارش كنكوری رئیس واحد بین الملل دانشگاه تربیت مدرس با تاكید بر اینكه با پذیرش 464 دانشجوی خارجی در دانشگاه موافقت شده است، اظهار داشت: 66 درصد این افراد در دوره كارشناسی ارشد و 34 درصد نیز در دره دكتری تحصیل می كنند.


به گزارش كنكوری به نقل از ایسنا، دكتر شجاع الساداتی در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس گزارشی از وضعیت جذب دانشجویان بین المللی ارائه داد و اظهار داشت: در امتداد طرح تحول راهبردی باید در راه جذب دانشجوی بین المللی گام برداریم و واحد بین الملل بیشتر در زمینه جذب دانشجو تلاش می كند تا بتواند دانشجویان خوب و توانمند را از كشورهای هدف در دانشگاه جذب نماید.
ایشان سپس اضافه كرد: تمامی متقاضیان دانشجویان بین الملل دانشگاه تربیت مدرس از كشورهای مختلف ۷۷۲ نفر بوده است كه ۴۶۴ نفر از این افراد برای پذیرش در دانشگاه مورد موافقت گروه ها قرار گرفته اند و تا ۲۰ مهر ماه، تعداد ۲۷۹ نفر از آنها پذیرش نهایی شده اند.
دكتر شجاع الساداتی اشاره كرد: پذیرفته شدگان بخش بین الملل دانشگاه تربیت مدرس از بهمن ماه امسال یا مهرماه سال آینده در دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند كه این افراد ابتدا دوره های مركز آموزش زبان فارسی را طی می كنند و بعد از تایید، وارد دوره های درسی تخصصی می شوند.
بگفته وی، ما برای دوره دكتری پژوهش محور در دانشگاه تربیت مدرس در نظر داریم كه همزمان با دوره آموزش زبان فارسی در دانشكده نیز فعالیت های درسی دانشجویان خارجی آغاز شود.
رئیس واحد بین الملل دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: سرعت در پذیرش دانشجویان بین الملل بسیار حائز اهمیت می باشد بااینكه در زمینه شهریه نیز با مشكلاتی مواجه بودیم كه با پیگیری های صورت گرفته این مشكل حل و فصل شد.
وی اشاره كرد: ۶۶ درصد متقاضیان خارجی برای تحصیل در دانشگاه تربیت مدرس در مقطع كارشناسی ارشد و ۳۴ درصد مربوط به مقطع دكتری هستند، همین طور سه چهارم متقاضیان آقا و یك چهارم خانم هستند.
بگفته شجاع الساداتی، امسال بیشترین دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه تربیت مدرس از كشور عراق بوده است و دانشكده مدیریت و اقتصاد نیز بیشترین متقاضی را در بین دانشجویان خارجی داشته است. لازم است با تبلیغات بهتر و بیشتر در دانشكده هایی كه از پتانسیل خوبی برخوردار می باشند مانند دانشكده های كشاورزی و منابع طبیعی نیز دانشجو جذب نماییم.
وی اظهار داشت: دانشگاه تربیت مدرس در بخش بین المللی سازی توسعه خوبی داشته و تاسیس مركز آموزش زبان فارسی در این راستا بسیار كلیدی و حائز اهمیت بود كه این مركز باید بیشتر تجهیز شود.




منبع:

1398/07/28
16:29:39
5.0 / 5
4579
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , تبلیغات , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور