پذیرش بیشتر از 1700 دانشجوی جدید در دانشگاه یاسوج

پذیرش بیشتر از 1700 دانشجوی جدید در دانشگاه یاسوج كنكوری: معاون آموزشی دانشگاه یاسوج از پذیرش 1775 دانشجوی جدیدالورود در مقاطع مختلف به این دانشگاه در سال تحصیلی جدید آگاهی داد.


«مهدی نوری پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار داشت: از مجموع دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی جدید در نوبت روزانه 55 نفر دانشجوی كاردانی، 1058 نفر دانشجوی كارشناسی، 366 نفر كارشناسی ارشد و 70 نفر دكترا بوده كه در نوبت شبانه نیز یك نفر كاردانی، 180نفر كارشناسی، 42 نفر كارشناسی ارشد و سه نفر دكترا هستند.
وی با اشاره به اینكه در سال تحصیلی 98- 99 پذیرش دانشجو در رشته های جدید نداشته ایم، اضافه كرد: در سال قبل 2200دانشجوی جدید پذیرش كرده بودیم كه امسال با كاهش دانشجو نسبت به سال قبل روبه رو شده ایم. البته در مقطع كارشناسی ارشد و دكترا كاهشی نداشته ایم اما در مقطع كارشناسی كاهش داشتیم.
معاون آموزشی دانشگاه یاسوج اظهاركرد: 55درصد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج را خانم ها و 45 درصد نیز آقایان می سازند.
نوری پور اشاره كرد: هم اكنون 241 عضو هیئت علمی در دانشگاه یاسوج فعالیت می نمایند كه با عنایت به جذب اعضای جدید در سالجاری، این تعداد افزایش خواهد یافت. اساتید حق التدریس این دانشگاه نیز در سال تحصیلی جدید بالغ بر 130 نفر خواهند بود.
وی با اشاره به اینكه دانشگاه یاسوج دارای 6 دانشكده علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، كشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن چرام و نفت و گاز گچساران است، افزود: این دانشگاه سه رشته كاردانی، 28رشته كارشناسی، 48 گرایش كارشناسی ارشد و 15 گرایش دكترا دارد.
معاون آموزشی دانشگاه یاسوج عنوان كرد: در مجموع 5872 دانشجو طی سال تحصیلی 98-99 در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
نوری پور با اشاره به اینكه استقبال كم متقاضیان دانشگاه ها از رشته های تجربی بیان كرد: این مساله موجب می شود كه در دراز مدت كشور و به تبع آن استان كهگیلویه و بویراحمد از لحاظ نیروی متخصص در سایر رشته ها محرم و بی نصیب بماند.
وی اشاره كرد: مسئولان و متولیان امر اهتمام در متناسب سازی روند گسترش آموزش عالی با تقاضای نیروی كار در جامعه كنند و خانواده ها نیز بپذیرند كه برای توسعه هر جامعه ای همه رشته ها مورد نیاز است.




منبع:

1398/07/22
13:21:20
5.0 / 5
4098
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , دانشجو , دانشكده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور