معاون آموزشی وزیر علوم تاكید كرد
لزوم برنامه ریزی جهت راه اندازی رشته های جدید، ضرورت تعریف دقیق كیفیت آموزشی برای هر دانشگاه
به گزارش كنكوری دكتر علی خاكی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: یكی از محورهای فعالیت معاونت آموزشی، مدیریت آموزش در جهت راهبردهای كلان وزارت علوم است كه از میان آنها می توان به برنامه ریزی جهت راه اندازی رشته های جدید اشاره نمود.
به گزارش كنكوری به نقل از ایسنا، دكتر خاكی صدیق امروز شنبه در پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه های سراسر كشور كه به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اضافه كرد: در حوزه معاونت آموزشی، آموزش، فناوری و بین المللی سازی ازجمله زمینه های كلیدی فعالیت است كه در بین آنها آموزش نقش محوری را دارد.
وی افزود: اخلاق پژوهشی و اخلاق علمی، بین المللی سازی و ورود به عرصه های دیپلماسی علمی از محورهای كلیدی در وزارت علوم است.
خاكی صدیق افزود: اگر بخواهیم سكان دار آموزش باشیم كار ما روان سازی و تسهیل امور است كه البته باید با نظارت بر كیفیت همراه باشد.
وی درمورد رتبه بندی دانشگاه ها تصریح كرد: رتبه بندی دانشگاه ها گرچه مزیت هایی دارد اما می تواند آفاتی هم داشته باشد و نباید آموزش را كمرنگ كند چون معمولاً رتبه بندی های دانشگاه ها كمتر به آموزش توجه دارند.
وی با اشاره به اینكه باید با عنایت به نیازهای كشور به برنامه های جدیدی كه جایگزین رشته های كم تقاضا شوند پرداخته شود اضافه كرد: ظرفیت پذیرش هم باید متناسب با امكانات و در جهت رفع نیاز كشور و نه ایجاد كلاس باشد.
معاون آموزشی وزارت علوم تاكید كرد: رشته های بین رشته ای هم باید به صورت دقیق تعریف شوند و مباحث مهارت آموزی هم مورد توجه قرار گیرد تا هم اساتید و هم دانشجویان توانمندتر شوند.
ایشان در ادامه با تاكید بر اینكه در اقتصاد آموزش عالی، آموزش نقش كلیدی در كشور دارد اظهار داشت: در ایران بخش اعظم درآمدهای دانشگاه از آموزش است كه البته باید صدمه های آنرا برطرف كرد.
به قول دكتر خاكی صدیق، در دانشگاه ها، علاوه بر آن كه یك تعریف متمركز در وزارت علوم وجود دارد، باید تعریف دقیقی از كیفیت آموزشی برای هر دانشگاه هم به صورت جداگانه عرضه شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومی وزارت علوم، وی با اشاره به برنامه های در حال انجام تصریح كرد: تدوین مبانی و سند اخلاق آموزشی، عرضه راهكارهای تقویت علوم پایه، افزایش كیفیت دوره های تحصیلات تكمیلی، كیفیت و نظارت در دوره های بین المللی و جذب دانشجویان خارجی كه اگر تغییر نكند تاثیری در توسعه دیپلماسی آموزشی ایران نخواهد داشت، از مهم ترین برنامه های معاونت آموزشی وزارت علوم است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب