راز موفقیت یك معلول جسمی و حركتی در كنكور تجربی سال ۹۸

راز موفقیت یك معلول جسمی و حركتی در كنكور تجربی سال ۹۸ به گزارش كنكوری دانش آموز موفق معلول جسمی حركتی كنكور علوم تجربی سال 98 با تاكید بر اینكه دانش آموزان در انتخاب رشته فقط به هدف خود فكر كنند، اظهار داشت: اگر هدف تعیین شده باشد و افراد برای دستیابی به آن پشتكار داشته باشند به هیچ عنوان هیچ محدودیتی نمی تواند مانع از موفقیت شود.


به گزارش كنكوری به نقل از ایسنا، زهرا نامور رتبه ۳۸ رشته علوم تجربی آزمون سراسری سال ۹۸ در همایش علمی و جشن تجلیل از نخبگان و رتبه های تك رقمی و برتر كنكور ۹۸ به مهمترین دلیلهای موفقیت خود برای كسب رتبه برتر در این گروه آزمایشی اشاره نمود و اظهار داشت: من مبتلا به بیماری اس ام ای(نوعی بیماری هیستروفی عضلانی) هستم كه از هشت سالگی درگیر این بیماری شدم و از ۱۰ سالگی نیز از صندلی چرخدار بهره برده ام اما هیچ كدام از این محدودیت های ناشی از معلولیت جسمی و حركتی نتوانسته مانعی در راه رسیدن به هدفم باشند چونكه اگر فردی برای خودش هدفی تعیین كند از تمامی توانمندی ها برای دستیابی به آن استفاده می نماید.
ایشان در ادامه با تاكید بر اینكه رشته پزشكی دانشگاه تهران را برای تحصیل خودم انتخاب می كنم، اظهار داشت: بااینكه علاقه اصلی من برای حضور در رشته دانشگاهی رشته های فنی و ریاضی بود اما به علت برخی شرایط همچون بازار كار نامناسب رشته های گروه آزمایشی علوم ریاضی ترجیح می دهم رشته پزشكی را انتخاب كنم چونكه هم امنیت شغلی بهتری دارم و هم اینكه می توانم به كسانی كه همانند من با بیماری و معلولیت جسمی و حركتی دست و پنجه نرم می كنند كمكی داشته باشم.
رتبه ۳۸ گروه آزمایشی علوم تجربی همینطور در مورد استفاده از كلاس های آمادگی كنكور پیش از شركت در آزمون سراسری نیز اظهار داشت: در آزمون های آزمایشی یكی از موسسات خصوصی حضور پیدا كردم. اساسا عدم حضور در این كلاس ها و آزمون ها نمی تواند مانعی برای موفقیت دانش آموزانی كه برای خودشان هدف تعیین كرده اند، شود چونكه ما هر ساله افراد موفقی را می بینیم كه از لحاظ شرایط مالی و... در شرایط دشواری به سر می برند اما توانسته اند از روستاهای دورافتاده و مناطق محروم رتبه های تك رقمی و برتر آزمون های مختلف را كسب كنند.
نامور همینطور با تاكید بر اینكه موفقیت در توسعه اقتصادی كشور بدون توجه به رشته های علوم فنی و ریاضی امكان پذیر نخواهد بود، اظهار داشت: متأسفانه امروزه شرایط بگونه ای است كه دانش آموزان از حضور در این رشته ها به علت نابسامان بودن بازار اشتغال و آینده شغلی منصرف می شوند همچنان كه من به رغم تمامی علایقی كه به این رشته داشتم به علت همین نگرانی نتوانستم به سمت علاقه ام حركت كنم.
این دانش آموز شیرازی همینطور در سفارش به دانش آموزانی در حال انتخاب رشته برای حضور در دانشگاه ها هستند اظهار داشت: تنها سفارش ای كه می توانم به این دانش آموزان داشته باشم این است كه رشته های متناسب با علاقه خودرا انتخاب كنند و اگر نتوانستند صندلی مورد نظر را كسب كنند از شكست هراسی نداشته باشند چونكه همواره هر شكستی موجب خواهد شد گام های بعدی محكم تر برداشته شود و باید این شكست ها فرصتی برای تقویت توانمندی دانش آموزان باشد. ازاین رو این افراد به هیچ عنوان از دستیابی به هدف ناامید نشوند.




منبع:

1398/05/25
11:25:20
5.0 / 5
4908
تگهای خبر: آزمایش , اشتغال , پزشكی , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور