معاون آموزشی وزارت بهداشت تاكید كرد

لزوم توجه به توسعه كیفیت در آموزش علوم پزشكی

لزوم توجه به توسعه كیفیت در آموزش علوم پزشكی كنكوری: معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشكی و تخصصی با اشاره به اینكه طی ۴۰ سال قبل در آموزش علوم پزشكی خودكفا شده ایم اظهار داشت: لازم است تا به توسعه كیفیت در آموزش علوم پزشكی پرداخته شود و برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشكی این مساله را دنبال می كند.


به گزارش كنكوری به نقل از ایسنا، دكتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برخی اقداماتی كه در زمینه توسعه كیفی و ارتقای استانداردهای آموزش علوم پزشكی كشور انجام شده اظهار داشت: لازم است برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشكی با مشاركت مسئولان دانشگاه ها، اعضای هیأت علمی و دانشجویان اجرایی شود.
دبیر شورای آموزش پزشكی و تخصصی با اشاره به اینكه طی ۴۰ سال قبل در آموزش علوم پزشكی خودكفا شده ایم اظهار داشت: لازم است تا به توسعه كیفیت در آموزش علوم پزشكی پرداخته شود و برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشكی این مساله را دنبال می كند.
دكتر لاریجانی با اشاره به اینكه برای نخستین بار در جمهوری اسلامی برنامه اعتباربخشی حوزه آموزش اجرایی شد، اظهار داشت: سال قبل تمامی دانشگاه ها و بیمارستان های آموزشی اعتباربخشی شدند. این یك حركت بسیار منظم و اثربخش بود. حركت بعدی حوزه آموزش ضمن تداوم اعتباربخشی ها این است كه بتوانیم دانشكده ها و برنامه های آموزشی را اعتباربخشی نماییم.
وی به اهمیت بحث توسعه اخلاق حرفه ای در آموزش علوم پزشكی اشاره نمود و گفت: لازم است بحث های اخلاقی و تعهدات حرفه ای در میان دانشجویان نهادینه شود. برنامه ریزی هایی در این زمینه انجام و برنامه راهبردی اخلاق پزشكی كشور تدوین شده كه بخش آموزش این سند را كمیته ملی اخلاق در آموزش پزشكی در كنار شورای عالی اخلاق پزشكی در كشور دنبال می كند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: به دنبال تصویب مصوبه آمایش سرزمینی حركت جدیدی برای پیگیری امور آموزش در چارچوب آمایش آغاز و مأموریت هایی به مناطق و دانشگاه ها سپرده شد.
وی ادامه داد: این مأموریت ها اولویت های نقشه جامع علمی كشور است كه پیگیری آن به دانشگاه ها سپرده شده و لازم است دانشگاه ها تلاش های زیادی برای پیشبرد این مأموریت ها داشته باشند.
دبیر شورای آموزش پزشكی و تخصصی در ادامه اظهار داشت: بحث جذب دانشجوی بومی بحثی مهم می باشد. ما مطابق با تكالیف قانونی وزارت بهداشت در این زمینه عمل می نماییم و هدف این است كه نیازهای كشور تأمین شود.
وی با عنوان این كه آموزش مجازی در كشور در حال توسعه است، گفت: بدین سبب است كه بزودی تمام دانشگاه ها دروسی كه قابلیت نمایش به صورت مجازی دارد را در سامانه بارگذاری كنند و این برنامه در حین اجرا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
دكتر لاریجانی اظهار داشت: بحث زیرساخت ها مهم می باشد و لازم است مسئولان دانشگاه ها به آموزش توجه بیشتری داشته باشند. امیدواریم سهم آموزش از اعتبارات دانشگاه ها ارتقا یابد.
وی اشاره كرد: امروز تمامی مناطق آمایشی كشور این ظرفیت را دارند كه آزمون ها را به صورت الكترونیكی برگزار كنند. این برنامه مبالغ زیادی را صرفه جویی می كند و فرایند اجرایی برگزاری آزمون ها را باز ساماندهی بهتری می نماید.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: بزودی بوردهای منطقه ای در كشور ساماندهی می شود و ارتقای بوردها با حضور تمامی اعضای هیئت علمی كشور هدفی است كه در این كار دنبال می شود.
وی افزود: در آزمون پذیرش دستیار اخیر برای طرح سوال ۳ كمپین تشكیل و ۶ هزار سوال از بانك سوالات برگزیده شد و ۶۰۰ سوال توسط تیم هایی برگزیده شد و نهایتاً تیمی ۲۰۰ سوال آزمون را از بین این سوالات انتخاب نمود. بنا داریم در سایر آزمون ها هم از این الگو برای ارتقای آزمون ها استفاده نمائیم.
دكتر لاریجانی با تاكید بر اینكه برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشكی بطور مداوم رصد و ارزیابی می شود، اظهار داشت: مستندات در رابطه با این برنامه انتشار یافته و هدف این است كه متدولوژی و راه برای تمامی همكاران قابل دسترسی باشد و این مستندسازی بتواند بسترهای ماندگاری برنامه ها را فراهم آورد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، او در آخر با تاكید بر اینكه در اجرای برنامه تحول آموزش مشاركت تمامی مسئولان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان از ضروریات است اظهار داشت: لازم است زبان مشتركی بین دست اندركاران حوزه آموزش ایجاد شود و این مسیر در نظام سلامت ادامه یابد.



1398/01/10
23:10:50
5.0 / 5
54
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور