390 هزار دانش آموز در مدارس شاهد كشور تحصیل می كنند

390 هزار دانش آموز در مدارس شاهد كشور تحصیل می كنند به گزارش كنكوری مدیر كل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: 390 هزار دانش آموز در سه دوره تحصیلی در مدارس شاهد در سراسر كشور تحصیل می كنند.


به گزارش كنكوری به نقل از ایرنا، « محمدرضا رزاقی» روز سه شنبه در حاشیه كارگاه كیفیت بخشی فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد دوره ابتدایی در خمین در گفت وگو با ایرنا اضافه كرد: این تعداد دانش آموز در سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در یك هزار و 350 مدرسه شاهد مشغول به تحصیل هستند و بیشترین تراكم دانش آموزان در دوره ابتدایی با بیشتر از 175 هزار نفر است.
مدیر كل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش تصریح كرد: این وزارتخانه 50 هزار فرهنگی شاهد شامل فرزند شهید، خواهر و برادر شهید، آزاده، رزمنده و جانباز دارد.
رزاقی با اشاره به نقشه راه مدارس شاهد اظهار داشت: برپایه این سند، مدارس شاهد در قالب یك سبك منسجم و با اهدافی مشخص فعالیت می نمایند.
وی تصریح كرد: امروز مأموریت این اداره كل، افزایش كیفیت آموزشی و پرورشی مدارس شاهد است.
مدیر كل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: تلاش می گردد با عینیت بخشی به متن سند تحول بنیادین در قالب برگزاری كارگاه های كیفیت بخشی برای مدیران، تعلیم و تربیت در مدارس شاهد بعنوان یك الگوی موفق معرفی شود.
رزاقی افزود: سند تحول آموزش و پرورش بعنوان سند بالا دستی محورفعالیت های مدارس شاهد است و تلاش می گردد این سند با دوری از شعار زدگی عملیاتی شود.
وی خاطرنشان كرد: همزمان با اجرای نقشه راه مدارس شاهد، طرح تدبیر در مدارس ابتدایی و طرح تعالی مدیران در دوره متوسطه اجرا می گردد.
مدیر كل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: دومین كارگاه كیفیت بخشی فعالیت های آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس شاهد با هدف توانمند سازی مدیران این مدارس به مدت 2 روز در زادگاه معمار كبیر انقلاب اسلامی برگزار می گردد.
مدیركل آموزش وپرورش استان مركزی هم در حاشیه كارگاه كیفیت بخشی فعالیت های آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس ابتدایی شاهد در خمین اظهار داشت: تولید ارتباط صحیح و منطقی بین دانش آموزان و مدرسه یكی از موارد مهم سند تحول آموزش و پرورش است.
« شهریار فولادوند » اضافه كرد: در مدارس باید فضایی تولید شود كه دانش آموزان بدون استرس تحصیل كنند چراكه خیلی از مشكلات رفتاری و بین فردی افراد جامعه ناشی از این استرس های دوران تحصیل است.
وی تصریح كرد: یكی از موانع مهم شكل گیری فضای ملاطفت در مدرسه ساختار ذهنی والدین دانش آموزان درباره ارزشیابی توصیفی است.
فولادوند، رمز تربیت اسلامی را محبت بیان كرد و اظهار داشت: چاره خیلی از صدمه های پس از دوران تحصیل ارتباط صحیح و منطقی همراه با ملاطفت دینی است.
امام جمعه خمین هم در این كارگاه اظهار داشت: توجه به نظام تعلیم و تربیت بسیار اهمیت دارد چون كه شخصیت افراد در این نظام شكل می گیرد.
حجت الاسلام سید « علی حسینی پور» اضافه كرد: دانش آموزان باید در فضای پر نشاط مدرسه آرامش پیدا كند و برای پذیرفتن مسئولیت اجتماعی آماده شود.
وی تصریح كرد: نظام آموزشی مهارت آموزی را به جای نمره دهی به دانش آموزان در دستور كار خود قرار دهد.
كارگاه كیفیت بخشی فعالیت های آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس شاهد ابتدایی به مدت 2 روز و با حضور 60 مدیر و كارشناس دوره ابتدایی از استان های كرمانشاه، اصفهان و مركزی در خمین در حال برگزاری است.
جمعیت دانش آموزی شهرستان خمین از توابع استان مركزی 18 هزار نفر است.
9930/7277


1397/09/20
14:10:37
5.0 / 5
80
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور