معاون وزیر آموزش و پرورش:

8000 كلاس درس مهر امسال تحویل آموزش و پرورش می گردد

8000 كلاس درس مهر امسال تحویل آموزش و پرورش می گردد كنكوری: زنجان – معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور اعلام نمود: همزمان با مهر امسال هشت هزار كلاس درس در سراسر كشور به آموزش و پرورش تحویل می گردد كه بیش از چهار هزار كلاس درس از این تعداد توسط خیران تولید شده است.


به گزارش كنكوری به نقل از ایرنا، مهرالله رخشانی مهر روز شنبه در مراسم بهره برداری از مدرسه خیرساز در زنجان اضافه كرد: از هشت هزار كلاس درسی كه مهر امسال به بهره برداری می رسد، یكهزار و 200 كلاس برای مدارس تخریبی و مقاوم سازی هستند.
به گفته وی، 6 هزار و 800 كلاس درس دیگر هم در مناطق حاشیه نشین، مسكن مهر و یا مكان هایی كه مهاجرت و رشد جمعیت اتفاق افتاده، احداث شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار داشت: در حوزه نوسازی مدارس میانگین سرانه فضاهای آموزشی حدود 5.2 مترمربع و میزان فضای آموزشی 11 استان كشور كمتر از این میانگین است.
به گفته رخشانی مهر، سرانه آموزشی دانش آموزان استان زنجان حدود 5.8 مترمربع است.
وی به رشد یك و نیم برابری تعهد خیران در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز اشاره نمود و اضافه كرد: سال قبل حدود هشت هزار و 700 میلیارد ریال تعهد خیران در حوزه مدرسه سازی بود كه این رقم امسال به 12 هزار میلیارد ریال رسید.
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور تصریح كرد: طی 20 سالی كه از زمان تولید جامعه خیرین سپری می شود، میزان مشاركت خیران در مدرسه سازی عدد قابل توجهی است.
رخشانی مهر به سهم دولت در ساخت مدارس اشاره نمود و افزود: در انتها سال قبل ردیف اعتباری خیرین 100 درصد تامین و به پروژه های خیرساز تزریق شد.
وی با اشاره به اینكه شاهد پویایی و برنامه ریزی برای تكمیل پروژه های خیرساز هستیم، یادآوری كرد: ردیف اعتباری خیرین در سالجاری هم 100 درصد تامین اعتبار و میان استان ها توزیع شد.
به گزارش كنكوری به نقل از ایرنا، مدرسه غلامحسین مطهری - توفیق زنجان در سال 2099 توسط نخستین شهردار زنجان (علی اكبر توفیقی) احداث و در سال 56 تخریب و نوسازی شد.
پس از 41 سال این مدرسه توسط غلامحسین مطهری تخریب و در مساحت4700 مترمربع با 18 كلاس درس و محوطه سازی 2350 مترمربع با 50 میلیارد ریال آورده این خیر در 24 شهریور سالجاری به بهره برداری رسید.
9505/6085


1397/06/24
15:30:07
5.0 / 5
4909
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تولید , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور