معاون آموزشی دانشگاه خبر داد؛

ابلاغ پروتكل اخلاق حرفه ای به مراكز آموزشی علوم پزشكی شهید بهشتی

ابلاغ پروتكل اخلاق حرفه ای به مراكز آموزشی علوم پزشكی شهید بهشتی كنكوری: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به تكمیل حوزه ارتقای اخلاق حرفه ای در بسته های تحول آموزش پزشكی از ابلاغ آن به مراكز آموزشی دانشگاه اطلاع داد.


به گزارش كنكوری به نقل از دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، دكتر سیدامیرمحسن ضیایی با اشاره به نقش موثر اعضای هیات علمی در تدوین و اجرای بسته های تحول در آموزش پزشكی اظهار داشت: حدود ۲۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در كارگاه های بسته های تحول حضور دارند. وی افزود: یك عضو هیات علمی نیرویی هوشمند و توانمند است كه باید در برنامه های دانشگاه مشاركت داشته باشد. طبق برنامه مقرر است به مرور مشاركت همه اعضا یعنی ۱۴۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در كارگاه های تحول آموزش پزشكی محقق شود. ضیایی با اشاره به اینكه همه این اقدامات به منظور تقویت ارتباط دانشگاه با محیط و اعضای هیات علمی است، اضافه كرد: در این مسیر انتخاب مناسب اعضا، توجه به سخنان شان و جلب مشاركت آنها مهم می باشد. نگاه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به اعضای هیات علمی نوعی سرمایه گذاری و ذخیره علمی است. معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی درباره چگونگی اجرای بسته های تحول در آموزش پزشكی هم توضیح داد و اظهار داشت: اجرای بسته های تحول در آموزش پزشكی صرفا یك برنامه اعلام شده از جانب وزارت بهداشت نیست و تكلیف قانونی دانشگاه به حساب می آید. وی خاطرنشان كرد: به منظور پایش دقیق برنامه و عرضه گزارش های پیشرفت، نیاز است كه جزئیات بسته ها و برنامه عملیاتی برای آنها تعریف شود. برای این اقدام باید برنامه ها در سطوح ستادی (وزارت بهداشت)، دانشگاهی و محیطی اجرا می شدند كه البته خیلی از این مفاهیم در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تعریف شده و حق تالیف آنها با این دانشگاه است. ضیایی با بیان اینكه خیلی از اسناد ملی آموزش پزشكی در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تولید شده است، تصریح كرد: ازاین رو در بخش مبانی تئوریك اختیار عمل داریم. به تعداد هر یك از بسته ها كارگروهی تشكیل شد و نتیجه آن فعال شدن ۴۳ كمیته بود كه در آن اعضای هیات علمی هم عضو هستند تا براین اساس برنامه ها در دانشگاه شكل عملیاتی و اجرایی پیدا كنند. وی ادامه داد: قدم بعدی بهبود و توسعه زیرساخت های آموزشی، تقویت سیستم های نرم افزاری، آموزش و تربیت كاركنان بخش آموزش پزشكی بود. موارد دیگر هم شامل مرجعیت علمی و دانشگاه نسل سه می شد. این برنامه را روی سایت دانشگاه قرار دادیم و برای وزارت بهداشت هم توضیح داده شد تا به مرور به مرحله اجرا برسند. معاون دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: یكی از كمیته ها بخش اول كار خویش را در حوزه ارتقای اخلاق حرفه ای به آخر رسانده ازاین رو پروتكل آن بزودی به مراكز آموزشی ابلاغ خواهد گردید، سیستم ارزشیابی هم برای آن در نظر گرفته شده تا حركتی رو به جلو داشته باشیم كه یكسری از این موارد به مرحله دستورالعمل رسیده است. وی ادامه داد: آموزش بالینی مبتنی بر بیمار یكی از كارهای در دست اقدام است چون كه معتقدیم در محیط های بیمارستانی، بیمار در مركزیت توجه است. در یك مركز آموزشی معتبر آموزش مقدم بر نگهداری از بیمار نیست. در واقع اگر غیر از این باشد كاری خلاف آموزش پزشكی رخ داده است. این تغییر نگرشی است كه درحال اجرای آن در واحدهای آموزش پزشكی هستیم. ضیایی با اشاره به اینكه توجه به بیمار شامل ۱۰ شاخص است كه درحال بررسی و اجرای آنها هستیم، خاطرنشان كرد: مهمترین شاخص در دنیا، رضایتمندی بیمار هنگام ترخیص از بیمارستان است از این رو در سیستم سلامت كشور هم همانند دنیا درمان و آموزش باید در جهت یكدیگر حركت كنند.

1397/05/08
22:43:00
5.0 / 5
4428
تگهای خبر: آموزش , پزشكی , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور