استاندار قزوین:

نیاز به مشاوره روان در مدارس

نیاز به مشاوره روان در مدارس به گزارش كنكوری استاندار قزوین اظهار داشت: نیاز به مشاوره روان در مدارس به منظور رسیدگی به وضعیت و مشكلات روحی و روانی دانش آموزان احساس می گردد.


یه گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی عصر چهارشنبه در همایش ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) كه در اداره كل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، اضافه كرد: در مدارس مشاوره تحصیلی داریم ولی مشاوری كه روان دانش آموزان را مورد توجه قرار دهد و صدمه های روانی و محیطی مربوط به این قشر را بررسی كند، كمتر به چشم می خورد.
زاهدی از امنیت روانی و رابطه عاطفی دانش آموز و معلم بعنوان یكی از عوامل یادگیری یاد كرد و اظهار داشت: وقتی چنین رابطه ای میان معلم و دانش آموز شكل بگیرد، دانش آموز احساس می كند، معلم او را دوست دارد كه این یك سرمایه بزرگ برای رشد و شكوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان است.
وی در ادامه از دانش آموزان بعنوان مهم ترین سرمایه های اجتماعی جامعه یاد كرد و اظهار داشت: این قشر برای آن كه آینده سازان خوبی برای كشور باشند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
زاهدی اظهار نمود: متاسفانه در جامعه امروز به مهارت های زندگی و یادگیری سواد اجتماعی از جمله در دانش آموزان كه نقش مهمی بر كاهش صدمه ها دارند، كم توجهی شده است كه این نقیصه را باید از میان برداریم.
استاندار قزوین، پیامدهای صدمه های اجتماعی را متوجه همه افراد جامعه دانست و اظهار داشت: نباید در این خصوص بی چون كه امروز صدمه های اجتماعی در مرحله ای قرار دارند كه مقابله با آنها نیازمند عزم ملی و همگانی است.
زاهدی ادامه داد: وقتی هر روز مهارت های زندگی به روز و پیچیده می گردد باید ما هم راه هماهنگی با آنها را بلد باشیم و خویش را با شرایط جدید وفق دهیم.
استاندار قزوین با اشاره به اینكه مسئولیت تربیت دانش آموزان تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست، اضافه كرد: در این رابطه نه تنها خانواده بلكه در مجموع كل نظام و تمامی سازمان ها و نهادها باید همراه باشند.
وی با اشاره به اینكه تربیت از خانواده آغازمی شود، افزود: محصول تربیت فرد در خانواده، در اختیار مدرسه قرار می گیرد و اگر در خانواده تربیت خوبی شكل نگرفته باشد، كار زیادی از عهده آموزش و پرورش برنمی آید.
زاهدی اضافه كرد: كودكان ما از بدو تولد تا نوجوانی با چهار محیط آشنا می شوند كه از خانواده شروع می گردد و در ادامه به مدرسه، جامعه و فضای مجازی و رسانه ای ختم می گردد كه این شرایط گاهی اوقات برای آنان گمراه كننده است و از بین گزینه ها به مواردی كه برایشان جذاب تر باشد، جذب می شوند.
وی تصریح كرد: امر و نهی خانواده و فضای سیاسی جامعه، نوجوانان ما را قانع نمی كند و آنها رفته رفته به سن بلوغ می رسند و نیازهای جدیدی در خود می بینند كه برای ما تابو به حساب می آید.
استاندار قزوین ادامه داد: ما در خیلی اوقات پاسخ مناسبی به نوجوانان خود نمی دهیم و در دوران بلوغ آنها را سرگردان قرار داده و نهایت در جوانی به سراغ چیزهای می روند كه به آنان آرامش می دهد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح كرد: باید دانش آموز در كنار قدرت تصمیم گیری بتواند حس مفید بودن داشته باشد و در دوران نوجوانی و جوانی احساس كند توان خدمت به جامعه را دارد.
زاهدی خاطرنشان كرد: متاسفانه نظام آموزشی ما دارای مشكلات اساسی است و در طول این سال ها تنها كاری كه انجام شده تغییر مقاطع تحصیلی بوده ولی هیچ نتیجه درستی از آن كسب نكرده ایم.
وی تصریح كرد: در مدارس ما باید كارهایی كه خلاقیت دانش آموز را بالا می برد در اولویت كار معلمان قرار بگیرد تا آینده سازان كشور درست تربیت شوند و مدارس بانشاطی شكل بگیرد كه فرزندان ما برای تحصیل در آنها رغبت داشته باشند.
استاندار قزوین با بیان اهمیت نقش خانواده در تربیت فرزندان، اظهار نمود: بعد از پیروری انقلاب، تربیت فرزندان خویش را به نظام آموزشی واگذار كردیم و این سبب بروز صدمه شد چون كه تربیت از خانواده شروع می گردد و خانواده ها خویش را از این مسئولیت دور كردند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

 

1396/09/08
22:40:33
5.0 / 5
5121
تگهای خبر: آموزش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور