مدیر حوزه های علمیه خواهران:

هدف اصلی حوزه های خواهران رسیدن به مرجعیت علمی و دینی بانوان است

هدف اصلی حوزه های خواهران رسیدن به مرجعیت علمی و دینی بانوان است به گزارش كنكوری مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: هدف اصلی حوزه های خواهران رسیدن به مرجعیت علمی و دینی بانوان در جامعه است، حوزه علمیه خواهران باید نقش مرجعیت را در امور در رابطه با زنان و خانواده ها ایفا كنند


به گزارش كنكوری به نقل از مركز مدیریت حوزه علمیه خواهران، حجت الاسلام عبدالكریم بهجت پور در نشست مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران كه بامداد امروز در سالن جلسات مركز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار گردید ضمن خیر مقدم به مدیران استانی و تبریك به مناسبت ایام دهه كرامت بیان كرد: اولین نشست مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران در سال ۹۸ تلفیقی از مباحث علمی و هماهنگی مدیریتی و اداری است. مدیر حوزه های علمیه خواهران كشور اظهار نمود: حوزه علمیه خواهران و هر دستگاه دیگری كه شبكه بزرگی از نیروهای انسانی را در اختیار دارد به صورت طبیعی مدیریتی توزیعی داشته و همه تصمیم ها و اقدامات تأثیرگذار آن تنها توسط مدیر و معاونین دستگاهی صورت نمی گیرد، اساسا بالندگی حوزه و تأمین و رسیدن به اهداف براثر تلاشی است كه همكاران ما در استان ها انجام می دهند. حجت الاسلام بهجت پور خاطرنشان كرد: ما دائماً باید همه فعالیت های حوزه خواهران را در یك افق اجتماعی رصد نماییم، جایگاه حوزه و نقشی كه در بستر اجتماعی و فرهنگی از خود ظهور می دهد و تأثیرات اجتماعی كه فعالیت های ما در عرصه اجتماع دارد باید دائماً رصد شود، چونكه حوزه علمیه برادران و خواهران یك جریان بسته داخلی نیست، جریانی است كه باید با تأثیرات اجتماعی سنجیده شود. مدیر حوزه های علمیه خواهران كشور با اشاره به اینكه سرمایه اجتماعی مسئله مهمی است كه دستگاه های مختلف تلاش می كنند كه با عنایت به آن میزان توفیقات خویش را بالا برند تشریح كرد: البته هنوز معاونت های مختلف حوزه علمیه خواهران بنا به دلایلی رصدهای دقیقی نداشتند و نمی توانند بر مبنای اطلاعات میدانی به ما بگویند كه حوزه علمیه خواهران در كجا قرار دارد و نقش اجتماعی آنچه اندازه است، البته با عنایت به تغییرات ساختاری كه در دستور كار قرار دارد، بخش قابل توجهی از فعالیت های ستاد به رصد اختصاص می یابد. حجت الاسلام بهجت پور بیان كرد: ما از این خوشحالیم كه مردم ایران چهره دین را در كشور چهره مشعشع و تأثیرگذاری می دانند، نبض دین در ایران می زند و نهادهای دین تابحال به خوبی توانسته اند مردم را به خود جذب كنند، علاقه مردم به مكان هایی از جنس هیئت خوب است و به جهت اینكه روحانیت بتواند نقش بایسته و محوری خویش را در این حوزه ایفا كند باید نسبت به رفتار خود توجه كافی داشته و اگر چالشی در این زمینه است آنرا اصلاح كند. مدیر حوزه های علمیه خواهران كشور خطاب به مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران اظهار نمود: اصلی ترین رسالت ما و شما این است كه میزان اعتماد مردم به حوزه های علمیه خواهران را ارتقا دهیم، ما برای ارتقای جایگاه اجتماعی خود مدرسه ها را در اختیار داریم و تعامل مناسب طلاب، مدیران و استادان مدرسه با مردم در این سرمایه اجتماعی تأثیرگذار است، ما هم در قبال این رفتارها و جایگاه اجتماعی مسئولیم. وی با تاكید بر اینكه باید برای تقویت و سلامت حضور روحانیت در اجتماع تلاش نماییم اضافه كرد: هدف ما از حوزه های علمیه خواهران نباید تنها تربیت مادران و بانوان خوب باشد، اگر هدف ما تنها در همین حد باشد نسبت به هدف حوزه های علمیه كوچك انگاری شده است، البته یك دانش آموخته حوزه علمیه باید فرزند، پدر و مادر خوبی باشد اما هدف ما از حوزه های علمیه باید فراتر از این ها باشد. حجت الاسلام بهجت پور خاطرنشان كرد: اگر هدف را در حوزه تقلیل دهیم، جوشش تكاملی حوزه را تقلیل داده و بلكه تعطیل كرده ایم، هدف اصلی حوزه های علمیه خواهران رسیدن به مرجعیت علمی و دینی بانوان در جامعه است، حوزه علمیه خواهران باید نقش مرجعیت را در امور در رابطه با زنان و خانواده ها ایفا كنند، اگر ما به آن هدف نرسیم پس چه نهادی باید این نقش مرجعیت را ایفا كند، آیا بدیلی برای این نهاد وجود دارد. مدیر حوزه های علمیه خواهران كشور تاكید كرد: كوتاه آمدن از هدف حوزه های علمیه كه رسیدن به مرجعیت علمی و دینی است و واسپاری این امر به دیگران آیا مجوز شرعی دارد، حجت كامله دین امروز به دست من و شماست، حوزه علمیه و سرمایه گذاری هایی كه در آن صورت می گیرد برای همین مسئله است، باید با همین نگاه برنامه های ۵ ساله و برنامه های سال آینده را نوشت. حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اضافه كرد: اگر در میان اهداف این بود كه طلبه خواهر منابع نیمه تخصصی اسلامی را شناخته و با زبان عربی با این منابع ارتباط برقرار كند، اگر از اهداف سطح دو این است كه طلبه خواهر شناخت و موازنت علمی كافی برای ورود به سطح سه داشته باشد پس باید درس ها، استادان و سطح علمی طلاب با عنایت به این مسائل سنجید شود. مدیر حوزه های علمیه خواهران كشور خاطرنشان كرد: وقتی به دروس حوزه علمیه خواهران در سطح دو نگاهی انداختم فهمیدم به قدری متن ها آسان شده است كه نیازی به خواندن صرف و نحو نبوده و حدود ۶۰ درصد درس ها بدون استاد هم می تواند خوانده شود. حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح كرد: امروزه شور علمی به طلبه منتقل نمی گردد و در نتیجه بخش كنشگری اجتماعی دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران كم می شود و به ازای آن خواهران طلبه از ما انتظار اشتغال دارند. مدیر حوزه های علمیه خواهران كشور تشریح كرد: چند هزار مسجد و حسینیه یا بسته هستند یا بخش خواهران آنها تعطیل می باشد طلبه خواهر احساس می كند كه بیكار است و دلیل آن این است كه مراد از كار برای آنها به خوبی تعریف نشده است. وی بیان كرد: برای تأمین اهداف سطح دو حوزه علمیه تمام تلاش خویش را به كار بسته و از شروع سال ۹۸ تغییرات سطح دو حوزه های علمیه را آغاز خواهیم كرد و شعار امسال ما نقش تأمین اهداف سطح دو است. حجت الاسلام بهجت پور با تاكید بر اینكه مدیران استانی سند توسعه ۵ ساله حوزه های علمیه خواهران را با جدیت پیگیری كنند، اظهار داشت: در نگاه مدرسه محور سند توسعه ۵ ساله به صورت كلان نوشته نمی گردد بلكه هر مدرسه و استان باید سند توسعه خویش را بداند و مركز مدیریت سندهای توسعه مدرسه و استانی تجمیع كرده و بر آن چیزی بیفزاید. مدیر حوزه های علمیه خواهران كشور عنوان كرد: حوزه بالنده حوزه ای است كه از مدرسه بجوشد، در استان موج گسترده استانی پیدا كند و در مركز مدیریت به یك برنامه جامع كامل فراگیر تبدیل گردد، نگاه مدرسه محور در برنامه ۵ ساله خود هم توسعه را مدرسه می داند. وی با اشاره به اینكه مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران باید نسبت به تمام مدارس خود توجه كافی داشته باشند خاطرنشان كرد: راه رسیدن به منابع پایدار مدارس تقویت هیئت امنای مدارس است، از وظایف مدیران استانی هم این است كه برای تنظیم روابط مدیران و هیئت امنای مدارس كوشیده و به كاركنان مدارس احساس امنیت و آرامش بدهند.

1398/04/19
15:16:46
5.0 / 5
44
تگهای خبر: استاد , اشتغال , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کنکوری - konkoorist

کنکوری - konkoorist
konkoorist.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كنكوری محفوظ است

كنكوری

آمادگی برای کنکور